Ανοιχτή επιστολή της Επιτροπής κατοίκων Νέου Κόσμου – Ψυχικού Σπάρτης
κ . Περιφερειάρχη , κ. Δήμαρχε
Το 1986 τέθηκε εκ μέρους των κατοίκων των συνοικιών μας αλλά και του Συλλόγου Δασκάλων και Νημιαγωγών Λακεδαίμονος προς τις αρμόδιες αρχές το θέμα της ίδρυσης και ανέγερσης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης , στο οποίο θα συστεγαζόταν κι ένα Νηπιαγωγείο . Ύστερα από πολύχρονο και ανυποχώρητο αγώνα της τοπικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας καταφέραμε ώστε να ιδρυθεί το σχολείο στα 1994 και να αγοραστεί το προτεινόμενο οικόπεδο στα 2008 . Έκτοτε και μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί ΟΥΤΕ καν η διαδικασία δημοπράτησης της Μελέτης αν και υπάρχει δεσμευμένο το αναγκαίο χρηματικό ποσό από την Περιφέρεια Πελοποννήσου .
Οι τεράστιες χρονικές αποστάσεις ανάμεσα στις κομβικές χρονολογίες αλλά και όσα συνέβησαν στα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα με προγράμματα , εξαγγελίες , υποσχέσεις κλπ που διαψεύδονταν κάθε φορά από τις εξελίξεις , είναι οι πιο αξιόπιστοι μάρτυρες για το ποιόν και το επίπεδο της διαχείρισης ενός τόσο σπουδαίου θέματος από την ελληνική πολιτεία .
Τον Μάιο του 2015 , κι αφού είχε ήδη καταπέσει , μετά από ένσταση , μια ανάθεση Μελέτης – Κατασκευής που είχε γίνει από την τέως Νομαρχία Λακωνίας , η Περιφέρεια Πελοποννήσου υπέγραψε με τον δήμο Σπάρτης Προγραμματική Σύμβαση για την ανέγερση του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης με χρονικό ορίζοντα 18 μηνών για τη Μελέτη και 48 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου .
Δυστυχώς , ούτε αυτή η προσπάθεια ευοδώθηκε , αφού το καλοκαίρι του 2018 , τρία χρόνια μετά την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης του 2015 , αυτή λύθηκε και συνήφθη ΝΕΑ (τριμερής αυτή τη φορά) Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας Πελοποννήσου – Δήμου Σπάρτης – “ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΑΕ “Ανώνυμης Αναπτυξιακής Εταιρείας ΟΤΑ , για την πράξη : “6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ – 7ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΠAΡΤΗΣ” .
Το σκεπτικό και η αιτιολογία για τη λύση της πρώτης Προγραμματικής Σύμβασης και την υπογραφή νέας ήταν το γεγονός ότι :
« … η Δ/νση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Λακωνίας ΑΔΥΝΑΤΕΙ να εισαγάγει στο ενδεδειγμένο ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα ορισμένες παραμέτρους αναγκαίες για την προετοιμασία της διαδικασίας δημοπράτησης και ως εκ τούτου η Υπηρεσία διατίθεται να προχωρήσει η ίδια στη σύνταξη των απαραίτητων μελετών αλλά λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας καθώς και των αυξημένων απαιτήσεων τους , κρίνεται σκόπιμη η υποστήριξη της από Φορέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου («ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Α.Ε.» ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο.Τ.Α.) που μπορεί να συνδράμει αποτελεσματικά στην επίτευξη του παραπάνω στόχου».
Και πάλι «δυστυχώς» η νέα αυτή προγραμματική Σύμβαση ΔΕΝ εγκρίθηκε από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου Λακωνίας και παραπέμφθηκε στο Αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου , κεντρικά , όπου κι εκκρεμεί .
κ. Περιφερειάρχη , κ. Δήμαρχε
Η ανέγερση του 6ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης που εκκρεμεί αδιανόητα και αδικαιολόγητα επί 33 ολόκληρα χρόνια (!!!) :
-Θα καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες δυο μεγάλων , οικιστικά αναπτυσσόμενων , συνοικιών που ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ σχολείου .
-Θα συμβάλλει στη συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την αναδιανομή του μαθητικού δυναμικού της πόλης και την απελευθέρωση ζωτικών σχολικών χώρων , για τις ανάγκες αυτόνομης λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων , εργαστηρίων , αιθουσών υπολογιστών , βιβλιοθηκών , γυμναστηρίων , αιθουσών ειδικών μαθημάτων , εκδηλώσεων , αιθουσών ειδικής αγωγής κλπ .
-Θα δώσει λύση στο διδακτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων της πόλης , τα οποία στεγάζονται σε ακατάλληλες , ενοικιαζόμενες αίθουσες , αφού στους χώρους που θα απελευθερωθούν μέσα στα σχολεία , θα μπορέσουν να συστεγασθούν γειτνιάζοντα νηπιαγωγεία .
Για ΟΛΟΥΣ τους παραπάνω λόγους ζητάμε να προχωρήσετε σε ΑΜΕΣΕΣ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ενέργειες , ώστε το 6ο Δημοτικό Σχολείο – 7ο Νηπιαγωγείο Σπάρτης να γίνει , ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, πραγματικότητα .
Σε καιρούς που η εκπαίδευση δοκιμάζεται σκληρά , που τα σχολεία υπολειτουργούν , έχουν ακρωτηριασθεί βασικές εκπαιδευτικές λειτουργίες και συρρικνώνονται (συνεχώς) πάγιες μορφωτικές και πολιτισμικές όψεις τους , η ανέγερση του 6ου Δημοτικού – 7ου Νηπιαγωγείου Σπάρτης θα δώσει στην τοπική εκπαίδευση την αναγκαία ποιοτική ώθηση και αναβάθμιση που τόσο ανάγκη έχουν ο τόπος , οι πολίτες και ιδιαίτερα τα παιδιά μας .