Οι Έλληνες άρχισαν και πάλι να επιλέγουν το εξωτερικό για τις διακοπές των Χριστουγέννων ξεπερνώντας σταδιακά την απροθυμία και την αδυναμία που εκδηλώθηκε κατά τα χρόνια της κρίσης, ιδίως επειδή η άνοδος των τιμών στα ξενοδοχεία πολλών περιοχών της Ελλάδας κατέστησε ανταγωνιστικούς πολλούς ξένους προορισμούς.
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού FedHATTA, από τουριστικά γραφεία από όλη την Ελλάδα οι κρατήσεις για ταξίδια στο εξωτερικό είναι αυξημένες πάνω από 20%, τόσο στους κλασικούς εορταστικούς προορισμούς της Ευρώπης όπως Λονδίνο, Βιέννη, Ελβετία, Ελσίνκι και Βελιγράδι όσο και στα μακρινά ταξίδια προς Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική και Αυστραλία.
Μάλιστα και οι αραβικές χώρες, όπως Αίγυπτος, Μαρόκο, Ιορδανία, Ντουμπάι, συνεχίζουν την ανάκαμψη που παρουσίασαν και πέρυσι στις γιορτές και κατά το φετινό καλοκαίρι, εμφανίζοντας αύξηση 30% σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια ώρα η ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς κυμαίνεται σε ίδια με τα περυσινά επίπεδα.
«Βαρόμετρο των προτιμήσεων των καταναλωτών εξακολουθεί να αποτελεί η σχέση τιμής, προορισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς οι καταναλωτές δεν επιλέγουν απαραίτητα την πιο οικονομική πρόταση, αλλά εκείνη που θεωρούν ότι προσφέρει την καλύτερη αξία για τα ποσά που καταβάλλουν (value for money)», σημειώνει η FedHATTA.
Οπως προαναφέρθηκε, οι ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν σταθερή και όχι αυξημένη ζήτηση σε σχέση με πέρυσι. «Αυτό οφείλεται στις υψηλές τιμές των παρεχομένων υπηρεσιών οι οποίες οδηγούν τους καταναλωτές να προτιμούν προορισμούς του εξωτερικού, δεδομένου ότι υπάρχουν ταξίδια στο εξωτερικό που προσφέρονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές», υπογραμμίζει η FedHATTA. Αγαπημένοι προορισμοί των εορτών είναι και φέτος οι κλασικοί χειμερινοί προορισμοί όπως Γιάννενα, Μετέωρα, Tζουμέρκα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Πήλιο, Αρκαδία, Παρνασσός κ.λπ.
Το άλλο χαρακτηριστικό της φετινής εορταστικής περιόδου είναι πως οι κρατήσεις των διακοπών έγιναν νωρίς, από τις πρώτες κιόλας ημέρες του Δεκεμβρίου, με μεγάλη πληρότητα στα προσφερόμενα πακέτα.
Το γεγονός αυτό αποδίδεται στην ανακοίνωση των πακέτων από τα τουριστικά γραφεία νωρίτερα από άλλες χρονιές, στις ελκυστικές early booking τιμές αλλά και στη σταδιακή αλλαγή της συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι πλέον ολοένα και περισσότερο κάνουν χρήση των υπηρεσιών που προσφέρουν τουριστικά γραφεία και σύμβουλοι.
newpost