Γύθειο:Παρασκευή 2 Αυγούστου στις 21.00-Νησί Κρανάη

«ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΔΗΜΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ 2013

ΩΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΜΑΚΡΥΝΗ,ΤΟΥ ΒΙΟΥ ΜΑΣ Η ΠΡΩΤΗ ΠΟΙΗΣΙΣ ΗΧΕΙ»
Μια βραδιά με ποίηση Κωνσταντίνου Καβάφη και κλασσική μουσική από τους Galan Trio,στο εντυπωσιακό σκηνικό του πύργου Τζανετάκη.

Μουσική:GALAN TRIO Κείμενα-Παρουσίαση: Ροζάκης Δημήτρης
Δήμητρα Τριανταφύλου,βιολί Σκηνοθετική επιμέλεια: Ροζάκης Δημήτρης
Μαρίνα Κολοβού ,τσέλο Παραγωγή:ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Πέτρος Μπούρας,πιάνο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Η Δήμητρα Τριανταφύλλου γεννήθηκε στην Αθήνα.
Ξεκίνησε μαθήματα βιολιού με τον Βασίλη Παπά και το 2005 αποφοίτησε από το ωδείο Νίκος Σκαλκώτας στην τάξη της Νίνας Πατρικίδου με άριστα παμψηφεί και Ά βραβείο. Το 2006 έγινε δεκτή στο πανεπιστήμιο του Würzburg
Η Μαρίνα Κολοβού, 1ο τσέλλο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από τον Οκτώβριο του 2009
Ξεκίνησε τσέλλο στο Ωδείο Αθηνών με τον Ν. Κοτζιά και πήρε το δίπλωμά της τον Ιανουάριο του 2004, με βαθμό «Άριστα Παμψηφεί και Β’ Βραβείο» (τάξη Δ. Γουζίου), αποσπώντας το ειδικό βραβείο «Φ. Νάκας». Την περίοδο 2004-2008 συνέχισε στο Conservatorium van Amsterdam στην τάξη του M. Mostert, από όπου απεφοίτησε με τον τίτλο του Bachelor of Music.
Ο Πέτρος Μπούρας ξεκίνησε τις σπουδές του στο πιάνο σε ηλικία 6 ετών και τις ολοκλήρωσε το 2006, όπου έλαβε το δίπλωμα του με Άριστα Παμψηφεί και ΄Β Βραβείο από το ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες στην τάξη της Βικτωρίας Χριστοφή – Δεσύπρη. Έκτοτε έχει παρακολουθήσει μαθήματα από σολίστες, όπως οι Yonty Solomon, France Clidat, Bernard Ringeissen, Francesco Nicolosi, Thierry Rosbach, Elena Ashkenazy, Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, Απόστολος Παληός.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
H θάλασσα του πρωιού-Καβάφης(προβολή βίντεο), ερμηνεύει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης
Κείμενο για τον Καβάφη,διαβάζει ο Δημήτρης Ροζάκης
Ιθάκη-Καβάφης(προβολή βίντεο),,απαγγέλουν ο ΧρήστοςΤσάγκας και ο Σον Κόννερυ

1.Το “Opus 1 του Ludwig van Beethoven”, αποτελείται από τρία αυτοτελή τρίο, τα οποία αφιερώθηκαν στον πρίγκηπα Lichnowsky. Συνθέτει το τρίτο πιάνο τρίο του, μεταξύ 1794-1795. Ο μεγάλος γερμανός συνθέτης έχει ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα με τον Joseph Haydn, ο οποίος κριτικάρει το συγκεκριμένο τρίο ως το λιγότερο ποιοτικό από τα άλλα. Ο Beethoven όμως επηρεασμένος από το κονσέρτο για πιάνο σε ντο ελάσσονα του Mozart, θεωρεί το έργο αυτό ως το πιο δυνατό. Αυτή είναι η πρώτη σύγκρουση του νέου δημιουργού με τους εδραιωμένους συνθέτες της εποχής του και το ξεκίνημα της δικής του συνθετικής ταυτότητας.

1.L. v. Beethoven (1770-1827): Πιάνο τρίο σε ντο ελλάσονα, op.1, No.3
Allegro con Brio
Andante cantabile con variazioni
Menuetto
Prestissimo
Κείμενο για τον Καβάφη,διαβάζει ο Δημήτρης Ροζάκης
Κεριά-Καβάφης, (προβολή βίντεο), απαγγέλει ο Γιώργος Βουτσάς
Από λείπειν ο θεός Αντώνιον-Καβάφης, (προβολή βίντεο), απαγγέλει ο ΒασίληςΔιαμαντόπουλος
2.“Ο κύκνος” είναι το 13ο και προτελευταίο μέρος από το «Καρναβάλι των Ζώων» του Camille Saint-Saëns. Στην αυθεντική του μορφή το τσέλλο συνοδεύεται από δύο πιάνα, ενώ μεμονωμένα από ένα. Όσο ο Saint-Saëns ήταν εν ζωή, ήταν το μοναδικό μέρος από το «Καρναβάλι των Ζώων» που επέτρεπε να παίζεται στο κοινό εκτός του έργου, θεωρώντας πως τα υπόλοιπα μέρη ήταν πολύ επιπόλαια και θα έκαναν κακό στη φήμη του ως σοβαρός συνθέτης.
2.C. Saint-Saëns (1835-1921): “Le Cygne” από “Το Καρναβάλι των Ζώων” για βιολοντσέλλο και πιάνο
Κείμενο για τον Καβάφη,διαβάζει ο Δημήτρης Ροζάκης
Σατραπεία-Τείχη-Οσο μπορείς-Καβάφης, (προβολή βίντεο), απαγγέλει η Αντέλα Μέρμηγκα
3.“Meditation” (μτφ. Διαλογισμός) είναι ένα συμφωνικό ιντερμέτζο της όπερας Thais, του Jules Massenet, βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Ανατόλ Φράνς. Το μέρος αυτό γράφτηκε για σόλο βιολί και ορχήστρα, στο τέλος της δεύτερης σκηνής της πρώτης πράξης. Απεικονίζει την αλλαγή της καρδιάς της Θαΐδας από την επιθυμία να αποπλανήσει τον ιερέα στο να ξεκινήσει μία θρησκευτική ζωή. Ουσιαστικά παίζεται στο άνοιγμα της δεύτερης πράξης, όταν η Θαΐς επισκέπτεται τον ιερέα για να του πει την απόφασή της.

3.J. Massenet (1842-1912): “Meditation” από την όπερα “Thais”, για βιολί και πιάνο

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
Κείμενο για τον Καβάφη,διαβάζει ο Δημήτρης Ροζάκης
Θερμοπύλες,Καβάφης(προβολή βίντεο),
4.Μαθητής του Arthur Somervell, ο Βρετανός συνθέτης Norman O’Neill σχημάτισε μαζί με τους Grainger, Quilter, Gardiner και Scott την επονομαζόμενη “Παρέα της Φρανκφούρτης” και έγινε γνωστός κυρίως λόγω των μουσικών του για θεατρικές παραστάσεις. Συνέθεσε όμως έργα και σε άλλες φόρμες, όπως το “Trio in one movement”, το οποίο δημιούργησε το 1909 και αφιέρωσε στον δάσκαλό του. Είναι εξαιρετικά πρωτότυπος, αυθεντικός και περιεκτικός ο τρόπος που διάλεξε ο συνθέτης να δομήσει το έργο αυτό, χρησιμοποιώντας πολύ περίτεχνα τα Allegro και Andante μουσικά περάσματα του σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

4.N. O’Neill (1875-1934): Piano trio in one movement, op. 32 (Α’ Πανελλήνια εκτέλεση)
Κείμενο για τον Καβάφη,διαβάζει ο Δημήτρης Ροζάκης
Η πόλις,Καβάφης(προβολή βίντεο), απαγγέλει ο Δημήτρης Χορν
5.«Την εποχή που έγραφα τη μουσική του Ματωμένου Γάμου, δυο μήνες πριν από την παράσταση του στο θέατρο- την άνοιξη του 1948, στο ίδιο θέατρο, μιλούσα για πρώτη φορά στους Αθηναίους για το σύγχρονο λαϊκό τραγούδι, το Ρεμπέτικο. Κι όπως ο Γκάτσος θέλησε να μεταφυτέψει τις Ισπανικές προσωδίες στους λαϊκούς ποιητικούς ρυθμούς της γλώσσας μας, έτσι κι εγώ προσπάθησα να προεκτείνω τους ρυθμούς αυτούς στις παντοτινές πηγές της νεοελληνικής ευαισθησίας». Σημειώσεις του ίδιου του Μάνου Χατζιδάκι το 1965 για το έργο του Λόρκα που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ελλάδα το 1948 από το Θέατρο Τέχνης, σε μετάφραση-στίχους Νίκου Γκάτσου, σκηνοθεσία Κάρολου Κουν και σκηνικά κοστούμια του Γιάννη Τσαρούχη.

5.Μ. Χατζιδάκις (1925-1994): “Ματωμένος Γάμος” (μεταγραφή για πιάνο τρίο)
Εισαγωγή
Τώρα νυφούλα μου χρυσή
Νανούρισμα
Γύρνα φτερωτή του μύλου
Ήταν καμάρι της αυγής
Επίλογος
Κείμενο για τον Καβάφη,διαβάζει ο Δημήτρης Ροζάκης
Απ τις εννιά-Καβάφης, (προβολή βίντεο), απαγγέλει η ΄Ελλη Λαμπέτη
6.“Ο Κουρέας της Σεβίλλης” είναι ένα αξιοθαύμαστο έργο κεφιού, σπιρτάδας, αλλά και μουσικού αυτοσχεδιασμού. Ο Gioachino Rossini στα 24 του χρόνια, ολοκλήρωσε τη σύνθεση της όπερας σε χρόνο-ρεκόρ ακόμα και για τα δεδομένα της εποχής: μέσα σε μόλις 24 ημέρες. Η πρεμιέρα του είχε παταγώδη αποτυχία. Το γεγονός αυτό δεν οφειλόταν στη μουσική του γραφή, αλλά στο ότι είχαν κατακλύσει το θέατρο οπαδοί ενός άλλου συνθέτη, του Τζοβάνι Παϊζιέλο, ο οποίος το 1782 είχε συνθέσει μια όπερα με τον ίδιο τίτλο και πάνω στο ίδιο θέμα. Την επομένη της πρεμιέρας, όμως, το ίδιο κοινό δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να κατακλύσει και πάλι το θέατρο και να αποθεώσει το συνθέτη. Από εκείνη τη βραδιά, ο Κουρέας τοποθετείται στο πάνθεον των πλέον δημοφιλών λυρικών έργων.

6.G. Rossini (1792-1868): Εισαγωγή από την όπερα “Ο Κουρέας της Σεβίλης” (μεταγραφή για πιάνο τρίο)