Τη Δευτέρα, 2 Απριλίου, εκπρόσωποι των 32 συλλόγων και φορέων που ζητούν την ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ της Χερσονήσου του Μαλέα στο πλαίσιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου, είχαν συνάντηση με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ, Νίκο Καραθανασόπουλο και τον υπεύθυνο του Τμήματος Οικονομίας του κόμματος και μέλος της ΚΕ, Γρηγόρη Λιονή, στα κεντρικά γραφεία του ΚΚΕ, στον Περισσό, στο πλαίσιο των θεσμικών συναντήσεων που πραγματοποιούνται με εκπροσώπους όλων των κομμάτων. Είχε προηγηθεί, στις 20 Μαρτίου, συνάντηση με τον Τομεάρχη Ενέργειας της ΝΔ, κ. Κώστα Σκρέκα.
Στη συνάντηση με τους κκ. Καραθανασόπουλο και Λιονή συμμετείχαν οι εξής:
Γιώργος Ν. Δερμάτης, ιστορικός, δρ. Πανεπιστημίου Louvain la Neuve του Βελγίου, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Συλλόγου “ΑΡΤΕΜΙΣ”
Σπύρος Πετρολέκκας, πολεοδόμος, μέλος του συλλόγου “ΑΡΤΕΜΙΣ”
Μαγδαληνή Σωτηριανού, μέλος της ARC International και του συλλόγου “ΤΟΥΛΙΠΑ ΓΟΥΛΙΜΗ και μέλος της ΔΕ του συλλόγου “ΑΡΤΕΜΙΣ”
Καλλιόπη Λιβανού, ΓΓ της Ομοσπονδίας των Βατικιώτικων Συλλόγων Αττικής και μέλος της ΔΕ του συλλόγου “ΑΡΤΕΜΙΣ”
Κατά τη συζήτηση που διεξήχθη, οι κκ. Καραθανασόπουλος και Λιονής εξέφρασαν για ακόμα μια φορά την υποστήριξή του ΚΚΕ στον αγώνα για ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ της Χερσονήσου του Μαλέα κατά τη διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου. Μια υποστήριξη που έχει εκφραστεί πολλάκις, τόσο σε επίπεδο Βουλής (σχετική ερώτηση των βουλευτών κκ. Ν. Καραθανασόπουλου και Δ. Μανωλάκου στις 20 Οκτωβρίου 2017), όσο και σε Περιφερειακό επίπεδο Πελοποννήσου και επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον Δήμο Μονεμβασίας, μέσω παρεμβάσεων της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση”.
Εκτίμησαν ως πολύ θετική τη λύση που προτείνεται από τον σύλλογο “ΑΡΤΕΜΙΣ” για παράκαμψη της Χερσονήσου του Μαλέα μέσω σταθμού αντιστάθμισης του καλωδίου στα Κύθηρα, καθώς κάτι τέτοιο θα συμβάλλει ΚΑΙ στην αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου των Κυθήρων.
Σημείωσαν, ωστόσο, ότι αυτή η λύση δεν εξυπηρετεί την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον ΑΔΜΗΕ, και γι’ αυτό την απορρίπτει. Ο λόγος είναι ότι στόχος του Υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ, είναι η εγκατάσταση αιολικών “πάρκων” κατά μήκος του Δήμου Μονεμβασίας, όπως άλλωστε διαφαίνεται και από τους σχετικούς χάρτες της ΡΑΕ. Η δε εγκατάσταση αιολικών “πάρκων” διευκολύνεται εξαιρετικά από τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση του εναερίου δικτύου πυλώνων ΥΤ, μήκους 27 χλμ στον ορεινό όγκο κατά μήκος του Δήμου Μονεμβασίας, καθώς οι θέσεις των πυλώνων “κουμπώνουν” με τις θέσεις των αιολικών που έχουν χωροθετηθεί.
Θέλησαν, επίσης, να καταγραφεί ότι είναι πολύ πιθανόν να υπάρξουν σοβαρότατες δυσκολίες στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, λόγω του θαλάσσιου ρήγματος που υπάρχει στον ενδιάμεσο θαλάσσιο χώρο. Προειδοποίησαν, ωστόσο, ότι σε κάθε περίπτωση το έργο της διασύνδεσης πιθανότατα θα ξεκινήσει από τον Δήμο Μονεμβασίας με την εγκατάσταση των πυλώνων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα χωροθετηθέντα αιολικά “πάρκα”, ακόμα κι αν καθυστερήσει η διασύνδεση του δικτύου με την Κρήτη.
…Κι αυτό διότι, όπως επεσήμαναν, η Λακωνία, μαζί με τη νότια Εύβοια και το Λασίθι στην Κρήτη, είναι οι περιοχές με το θεωρούμενο ως το “καλύτερο αιολικό δυναμικό στην Ελλάδα”. Ως εκ τούτου, τόνισαν οι κκ. Καραθανασόπουλος και Λιονής, θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας ώστε να αποφευχθεί η εγκατάσταση εκατοντάδων αιολικών στην περιοχή, ακόμα και εάν, στη φάση αυτή, επιτευχθεί η παράκαμψη της Χερσονήσου του Μαλέα στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου.
Μας πληροφόρησαν, επίσης, ότι σε πρόσφατη ερώτηση προς τον Πρόεδρο της ΔΕΗ, Μανώλη Παναγιωτάκη, αυτό που διεφάνη είναι ότι η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω στους σχεδιασμούς της για εναέριο δίκτυο στον Δήμο Μονεμβασίας, και απλά “γίνεται προσπάθεια να αποφευχθεί η οπτική όχληση από τους πυλώνες”, όπως δήλωσε ο κ. Παναγιωτάκης.
Όπως τόνισαν στη συνέχεια ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ και ο υπεύθυνος Οικονομίας του κόμματος, κκ. Ν. Καραθανασόπουλος και Γρ. Λιονής, οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί εξυπηρετούν την υλοποιούμενη ήδη πλήρη απελευθέρωση του τομέα της Ενέργειας, προς όφελος των μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων του κλάδου, εγχώριων και ξένων. Επεσήμαναν δε τη σημασία του να έχει κανείς τη συνολικότερη εικόνα κατα νου, προκειμένου να μπορεί να εκτιμά με ορθότερο τρόπο τις καταστάσεις, αλλά και την ανάγκη της συνολικότερης αντίδρασης στους σχεδιασμούς αυτούς, οι οποίοι δεν θα είναι προς όφελος του απλού πολίτη, όπως τόνισαν.
Αναφέρθηκαν επίσης στους σοβαρούς κινδύνους πυρκαγιών που εγκυμονεί η εγκατάσταση ενός τόσο εκτεταμένου δικτύου πυλώνων ΥΤ, επισημαίνοντας ότι ήδη ο Δήμος Μονεμβασίας έχει πληρώσει “βαρύ τίμημα” με την καταστροφική φωτιά του Ιουλίου του 2015.
Δεσμεύθηκαν τέλος να ασκήσουν περαιτέρω ισχυρές πιέσεις προς την κατεύθυνση της ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ της Χερσονήσου του Μαλέα με σταθμό αντιστάθμισης στα Κύθηρα, τόσο σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ευρωπαϊκών Θεσμών, ούτως ώστε ο Δήμος Μονεμβασίας να μην καταστεί “βιομηχανική ζώνη”, γεγονός που θα είχε καταστροφικές επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων του και στην γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής προς την κατεύθυνση που οι δημότες του επιθυμούν.
Η Διοικούσα Επιτροπή του Συλλόγου “ΑΡΤΕΜΙΣ”