Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017, και με την ευκαιρία της 3ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης του 5ου 12/θ Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να συζητήσουν και να προβληματιστούν σχετικά με θέματα διαφορετικότητας, καθώς και να εστιάσουν στα δικαιώματα και στις δυνατότητες των ατόμων αυτών, ούτως ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την κοινωνική τους ενσωμάτωση.
Με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ.κ. Μαστρογιάννη Αργυρούλας και Μοίρα Γεωργίας, παρακολούθησαν ολιγόλεπτη, ειδικά σχεδιασμένη προβολή, που αφορούσε μπαλέτο στο οποίο χόρευαν Άτομα με Αναπηρία, ενώ στη συνέχεια μπόρεσαν να κατανοήσουν βιωματικά και να συναισθανθούν τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητά τους, στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Τα παιδιά, υποδύθηκαν άτομα με προβλήματα όρασης και κίνησης, οδηγώντας ένα συμμαθητή τους που είχε καλυμμένα τα μάτια του και στη συνέχεια «παίζοντας» τυφλόμυγα, αλλά και κινούμενα με «κουτσό». Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν ήταν: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι με ίσα δικαιώματα».
Όπως δήλωσε ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Φώτης Πολίτης, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πάνω από ένα δισεκατομμύριο συνάνθρωποί μας παγκοσμίως είναι άτομα με αναπηρία και περίπου 190.000.000 από αυτά αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητες δυσκολίες στην καθημερινότητά τους, και εξαιτίας των κοινωνικών στερεότυπων, προκαταλήψεων και στρεβλώσεων, οι δυνατότητες και οι ειδικές ανάγκες τους δε λαμβάνονται υπόψη, με αποτέλεσμα να γίνονται αντικείμενο περιθωριοποίησης, αποκλεισμού και στέρησης κοινωνικών τους δικαιωμάτων. Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση των ατόμων αυτών –και ιδιαίτερα των παιδιών- στα ειδικά κέντρα μπορεί να μειώσει τις συνέπειες της αναπηρίας τους και να τους παρέχει μεγαλύτερες ευκαιρίες για την κοινωνική, οικονομική και πολιτική τους ενσωμάτωση και φυσικά όλα αυτά μέσα σε μια ευαισθητοποιημένη κοινωνία που σέβεται και αποδέχεται τη διαφορετικότητα και απορρίπτει κάθε είδους διάκριση, όπως τις διακρίσεις λόγω αναπηρίας. Άλλωστε, αυτός ήταν και ο στόχος της συγκεκριμένης σχολικής μας δραστηριότητας.