Στη διαδρομή μου για ένα καλοκαιρινό προορισμό άκουσα τη συνέντευξη του Ολυμπιονίκη μας Σπύρου Γιαννιώτη, όπου μιλούσε για τη δυσλεξία που τον ταλαιπώρησε ως μαθητή σχολείου και τον έσπρωξε με φόρα στον αθλητισμό. Έκανε την είσοδο του στον όμορφο κόσμο του αθλητισμού θέλοντας να φύγει μακριά από όσα τον έκαναν να περνάει δύσκολα πίσω από τα σχολικά θρανία.
Η δυσλεξία αποτελεί ειδική μαθησιακή δυσκολία που επικεντρώνεται στις δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή , που επηρεάζουν άμεσα την ακαδημαϊκή επίδοση παιδιών και εφήβων, συνδέονται έμμεσα όμως και με μία σειρά συναισθηματικών δυσκολιών που διαγιγνώσκεται σε ποσοστό 15% του συνόλου του μαθητικού πληθυσμού. Η δυσλεξία μπορεί να διαγνωστεί σε ηλικία 7 ετών μετά το τέλος του πρώτου τριμήνου της Β Δημοτικού και μπορεί να εντοπιστούν πρώιμα σημάδια μαθησιακών δυσκολιών κατά τη διάρκεια του Νηπιαγωγείου. Κάποιες κουβέντες του Ολυμπιονίκη μας επισήμαναν με το πιο ωραίο τρόπο ότι η πρώιμη και έγκυρη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών μπορεί να κάνει την προσπάθεια ευκολότερη, δήλωσε λοιπόν ότι άργησαν πολύ να εντοπίσουν ότι παρουσίαζε μαθησιακές δυσκολίες (πραγματοποιήθηκε στη φοίτηση του στο Γυμνάσιο) και αυτό τον έκανε να βιώνει συνεχείς αποτυχίες. Δεν παραιτήθηκε όμως από την προσπάθεια και μπήκε με πάθος στο στίβο του αθλητισμού , αποδεικνύοντας ό,τι δεν μας σκοτώνει μας κάνει δυνατότερους!
Υπηρετώντας το τομέα της ειδικής αγωγής και δουλεύοντας με παιδιά που νιώθουν ότι σε τίποτα δεν είναι καλοί , ξέρω πολύ καλά το συναίσθημα που τα κατακλύζει. Κάθε μέρα συναντώντας αυτά τα παιδιά θέλεις να τα κάνεις να χαμογελούν και να αποκτούν φτερά για να πετύχουν τα όνειρα τους. Τα προγράμματα διορθωτικής αγωγής μαθησιακών δυσκολιών μπορούν να δώσουν τα απαιτούμενα φτερά σε κάθε παιδί με μαθησιακές δυσκολίες. Τα προγράμματα ειδικής μάθησης σχεδιάζονται και εφαρμόζονται από εξειδικευμένους ειδικούς παιδαγωγούς , είναι εξατομικευμένα , στοχευμένα και βασίζονται στο διαφορετικό τρόπο μάθησης κάθε παιδιού /εφήβου. Μαθαίνουν παιδιά και έφηβοι να πιστεύουν στον εαυτό τους , να προσπαθούν χωρίς να παραιτούνται και ποτέ να μη νιώθουν ότι υπολείπονται. Προσπαθούν να μάθουν ότι τα όνειρα τους μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και να ανέβουν στο ψηλότερο σκαλί της ζωής σαν άλλοι Ολυμπιονίκες! Η δυσλεξία δεν είναι φόβος , δεν είναι απειλή , μπορεί να γίνει ένας άλλος δρόμος στη ζωή!