Μία ακόμα δημοπράτηση τμήματος της ΝΕΟ Πατρών-Πύργου, ώστε από δρόμος σκοτώστρα, να γίνει αυτοκινητόδρομος, αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα. Για τις 12 Ιουλίου έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος Πύργος-Δουναίικα και από εκεί και έπειτα, αναμένουμε τις νέες προκηρύξεις των υπόλοιπων 5 τμημάτων που αποτελούν τον αυτοκινητόδρομο των 75χλμ, από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.
Όπως γράφει το thebest, μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 2 εργολαβίες (Δουναίικα-Αμαλιάδα και Αμαλιάδα-Κυλλήνη) με προσωρινό μειοδότη τον Όμιλο Καλογρίτσα. Αυτή την εποχή προετοιμάζεται ο Φάκελος Μεγάλου Έργου που εκτιμάται ότι θα κατατεθεί μέχρι το τέλος Φθινοπώρου και η έγκριση θα επιχειρηθεί μέσα στο 2016.
Να σημειωθεί ότι από τον Σεπτέβριο και μετά, επιτάχυνση στις υπόλοιπες πέντε εργολαβίες βλέπει το Υπουργείο Υποδομών.Σύμφωνα με πληροφορίες γίνεται προσπάθεια να τελειώσουν όλες οι δημοπρατήσεις εντός του 2016 και να μην αργοπορήσουν τα έργα, όμως υπάρχουν και αγκάθια σε αυτό.
Το μεγαλύτερο έχει να κάνει με την εξέταση της εναλλακτικής χάραξης στο πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομο από την έξοδο της Περιφερειακής Πάτρας και μέχρι την Κάτω Αχαγιά, με το Υπουργείο να εξετάζει αν μέσα στα στενά οικονομικά πλαίσια που έχει μπορεί να αλλάξει την σημερινή χάραξη του δρόμου.
Αυτό που εξετάζεται είναι αν οι απαλλοτριώσεις που θα απαιτηθούν και πιθανά αρχαιολογικά ευρήματα κάνουν απαγορευτική ή όχι την επιλογή της εναλλακτικής χάραξης.
Πάντως άνθρωποι πολύ κοντά στο έργο, μιλούν για ένα δύσκολο σενάριο καθώς σε περίπτωση επιλογής της εναλλακτικής χάραξης θα χρειαστούν 2-3 χρόνια για να συντελεστούν οι απαλλοτριώσεις, για την έγκριση νέων περιβαλλοντικών όρων ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να τορπιλιστεί η χρηματοδότηση όλου του έργου από το ΕΣΠΑ 2014-2020 βάζοντας σε κίνδυνο όλον τον άξονα ενώ η αύξηση του κόστους θα είναι απαγορευτική.
Τα έργα εφόσον και στις 8 εργολαβίες δεν έχουν εμπλοκές αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 και να ολοκληρωθούν το 2021.
Στις 2 πρώτες εργολαβίες δεν είχαμε ιδιαίτερες ενστάσεις και μία που υπήρξε, ήδη απορρίφθηκε. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ηγετικών στελεχών του ΥΠΟΜΕΔΙ δεν αναμένεται να έχουμε σημαντικές αρχαιολογικές ανακαλύψεις που θα φρέναραν την εξέλιξη των έργων ενώ και στο πεδίο των απαλλοτριώσεων έχουμε σχεδόν τελειώσει.