Επειδή λόγος πολύς γίνεται εσχάτως στο τόπο μας και λογικό είναι να απασχολεί την τοπική μας κοινωνία τα περί Αεροδρομίου Σπάρτης (το οποίο σημειωτέον χωροταξικά ανήκει στην Τ.Κ. Δαφνίου επομένως στο Δήμο Ευρώτα και όχι στο Δήμο Σπάρτης , αλλά ας το αφήσουμε αυτό ) ας προσπαθήσουμε με στοιχεία να θέσουμε τις «ορίζουσες» του ζητήματος ! Γιατί διαφορετικά θα χαθούμε στη μετάφραση πολλών αντιφατικών και αντικρουόμενων θέσεων που εκφράζονται από τη σημερινή Δημοτική Αρχή !
Δεν θα μπούμε βέβαια σε ζητήματα ανάδοχου εταιρίας, ΑΦΜ και λοιπών στοιχείων που έχουν ειπωθεί και καταγραφεί αλλά μόνον με κριτήρια τεχνικών δυνατοτήτων και μόνον γιατί « φιλτάτη …… η αλήθεια» !!!
Κατ΄ αρχήν υπάρχει η δυνατότητα για την ύπαρξη και στη Λακωνία ενός αεροδρομίου αντάξιου ή παραπλήσιου έστω με αυτό της γειτονικής Καλαμάτας και χάνεται η ευκαιρία για τον τόπο μας;
Ενός αεροδρομίου που θα μας απογειώσει αναπτυξιακά και θα δώσει έναν άλλον αέρα σε αυτή την απομονωμένη ομολογουμένως περιοχή που ζούμε ! Τη δική μας ;
Γιατί η περιρρέουσα εντύπωση που προσπαθεί ασθμένως να περάσει η οσονούπω απερχόμενη Δημοτική Αρχή είναι ή έρχεται ο επενδυτής της Αραβίας , έμφορτος με πετροδόλαρα υποψιαζόμαστε , να μας κάνει ανθρώπους ή χαθήκαμε !
Η ουσία είναι αμείλικτη όμως !
Αυτός ο διάδρομος στο Πυρί που υπάρχει σήμερα ασφάλτου και σκυροδέματος με μια υποτυπώδη συρματοπερίφραξη ως τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως τι μπορεί να μετεξελιχθεί !
Αν μη τι άλλο ας συμφωνήσουμε σε αυτό !
Και πάμε σε συγκρίσεις μόνον με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας !
Μήκος διαδρόμου Αερολιμένα Καλαμάτας 2500 μέτρα με παράλληλο διάδρομο τροχοδρόμησης 3000 μέτρων και αντίστοιχα μήκος διαδρόμου στο Πυρί 1200 μέτρα χωρίς παράλληλο διάδρομο τροχοδρόμησης.
Και το κυριότερο !!! Πάχος σκυροδέματος διαδρόμου Αερολιμένα Καλαμάτας 2,20 μέτρα και με « εξυγίανση» του εδάφους σε βάθος 5,00 μέτρων και αντίστοιχα πάχος σκυροδέματος και ασφάλτου διαδρόμου στο Πυρί 40 εκατοστά με μηδενική σχεδόν «εξυγίανση»!
Προσανατολισμός αερολιμένα Καλαμάτας βοράς – νότος και αντίστοιχα προσανατολισμός διαδρόμου στο Πυρί ανατολή – δύση! Αυτό έχει σημασία για τις απογειώσεις και προσγειώσεις των αεροπλάνων σε σχέση με τους επικρατούντες ανέμους και κυρίως με τον πλάγιο άνεμο που πολλές φορές είναι αποτρεπτικός σε προσέγγιση !
Με αυτά και μόνον τα στοιχεία, δεν θα μπούμε σε άλλα χωράφια ειδικών, καταλήγουμε αβίαστα στο εξής συμπέρασμα !
Ο υπάρχων διάδρομος στο Πυρί ή διαφορετικά το « Αεροδρόμιο Σπάρτης», δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καμία περίπτωση για μεταφορά επιβατών, τουριστών και περιηγητών ούτε και εμπορευμάτων ούτε και αγροτικών προιόντων !
Μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί για μικρά αεροσκάφη, ανεμόπτερα, για αεραθλητικούς αγώνες, για αερομοντελισμό, για εκπαίδευση και μόνον αυτά !!!
Με τις απαραίτητες απαιτούμενες υποδομές βέβαια κτιριακές, φύλαξης, μόνιμης πυροσβεστικού σταθμού , περίφραξης κ.λ.π.
Ας σημειωθεί επίσης ότι ο συμπατριώτης μας ο αείμνηστος Ιωάννης Σταθόπουλος όταν ήταν Υφυπουργός Άμυνας είχε καλέσει τον έγκριτο Καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου της Ξάνθης τον κ. Βασίλειο Προφυλίδη ο οποίος είχε κατέβει στη Σπάρτη τότε και είχε κάνει μελέτη για τις δυνατότητες του διαδρόμου στο Πυρί που ήταν αρνητικές για τη βιωσιμότητα του και είχε προτείνει και αντίστοιχη θέση για νέο αεροδρόμιο σε άλλη περιοχή! Αυτή η μελέτη υπάρχει και προφανώς μπορεί να αναζητηθεί !
Καλές οι φωτοβολίδες κρότου λάμψης που κάπου κάπου αμολάνε ατεκμηρίωτα οι ταγοί μας αλλά πιο ασφαλές και φρονιμότερο είναι να έχουμε εισιτήριο ταξιδιώτη στη λογική, στη σοβαρότητα και στο ρεαλισμό!
Ας προσγειωθούμε στην ……… πραγματικότητα !!!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΟΚΕΦΑΛΟΣ