Στο σημείο μηδέν έφτασαν τα εργοτάξια σχεδόν σε όλα τα μεγάλα και μικρά έργα στην χώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com από το σύνολο των ΔΕΚΟ του Υπουργείου Υποδομών, οι ανάδοχοι των έργων στο Μετρό, το Σιδηρόδρομο, τα μεγάλα οδικά έργα στους αυτοκινητόδρομους, σε έργα στα λιμάνια έχουν σταματήσει να λειτουργούν και έχουν τεθεί σε αναμονή των πολιτικών εξελίξεων.
Την ίδια εικόνα παρουσιάζουν μικρά και μεσαία έργα σε Δήμους και Περιφέρειες σε όλη τη χώρα μιας και η αδυναμία πληρωμής πιστοποιημένων εργασιών δημιουργεί μία αποπνικτική κατάσταση.
Τα μηνύματα που έρχονται είναι ιδιαιτέρως απαισιόδοξα απο τα εργοτάξια και τα βλέμματα είναι πλέον στραμμένα στις Βρυξέλλες όπου παίζεται το μέλλον της χώρας.
Στην παρούσα φάση η νέκρωση των εργοταξίων έχει τη μορφή αδειών (είτε ως άδεια καλοκαιρινή είτε άνευ αποδοχών) και η αγωνία εταιρειών και εργαζομένων είναι η επόμενη μέρα.
Στους αυτοκινητόδρομους η εικόνα παραμένει η ίδια με τα εργοτάξια να κατεβάζουν ρολά το ένα μετά το άλλο. Από την Ολυμπία Οδό μέχρι τα έργα στα Τέμπη αλλά και την Ιόνια Οδό και τον Ε65 τα έργα δείχνουν να έχουν σταματήσει με εξαιρέσεις.
Στα έργα Μετρό τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές οι εργολήπτες δηλώνουν αδυναμία ακόμα και για προμήθεια βενζίνης ή πετρελαίου για να κινήσουν οχήματα και μηχανήματα με αποστέλεσμα να έχουν σταματήσει τα έργα.
Η κατάσταση επιδεινώνεται κάθε μέρα που περνά και στελέχη του κατασκευαστικού χώρου τονίζουν την επείγουσα ανάγκη να βρεθεί το συντομότερο μία βιώσιμη λύση που θα επιτρέψει και πάλι να ζωντανέψουν τα εργοτάξια.
Νίκος Καραγιάννης