«Sold out» οι χειμερινοί προορισμοί για την Πρωτοχρονιά

To κρίσιμο ορόσημο για τον τουρισμό

Με υψηλή πληρότητα και για το υπόλοιπο των εορτών, Πρωτοχρονιάς και Φώτων, θα «τρέξει» η τουριστική περίοδος για τα ξενοδοχεία στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς της χώρας.

«Οι περισσότεροι προορισμοί είναι «sold out» σε πολλές περιοχές για τις επόμενες ημέρες. Οι εγχώριοι τουρίστες καλύπτουν το 90% των κρατήσεων και είναι πλέον σαφές ότι στη μετά- Covid-19 εποχή το ταξίδι αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες που προτιμούν να περιορίσουν τα ψώνια τους προκειμένου να κάνουν μια εκδρομή», αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, κάνοντας λόγο για ένα εξαιρετικό δεκαπενθήμερο.

«Δεν υπάρχει δωμάτιο για …δείγμα»

Ενδεικτικό είναι ότι τα δωμάτια έχουν εξαντληθεί στους ορεινούς προορισμούς αλλά και σε πόλεις που διαθέτουν θεματικά πάρκα, όπως τα Τρίκαλα, η Δράμα κ.α. Συνολικά, τη φετινή χειμερινή σεζόν βρίσκονται σε λειτουργία 1.200 ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σ΄ όλη την Ελλάδα που διαθέτουν πάνω από 100.000 κρεβάτια. Αριθμός που αυξάνει κατακόρυφα αν προσθέσει κανείς τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τις βραχυχρόνιες μισθώσεις.

Παράλληλα με τους Έλληνες τουρίστες, την περίοδο αυτή καταγράφεται και εισερχόμενος τουρισμός ιδιαίτερα σε πόλεις της βορείου Ελλάδος. «Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη συγκεντρώνουν τουρίστες από τα Βαλκάνια, κυρίως από τη Βουλγαρία και λιγότερο από Ρουμανία και Σερβία», σχολιάζει ο κ. Τάσιος σημειώνοντας ότι σημαντικό ρόλο έπαιξε και η συγκράτηση των τιμών. «Οι τιμές έχουν αυξηθεί μεσοσταθμικά στο 10%. Έγινε μεγάλη προσπάθεια να συγκρατήσουμε τις τιμές προκειμένου να μείνουμε ανταγωνιστικοί σε μια δύσκολη περίοδο».

Αγωνία για την κίνηση μετά τις γιορτές

Σε κάθε περίπτωση οι ξενοδόχοι αγωνιούν για την περίοδο μετά τις εορτές. «Από τα μέσα της χρονιάς και μετά είχαμε μια πολύ καλή τουριστική κίνηση που φαίνεται να αγγίζει τα νούμερα του 2019. Αλλά ο χειμώνας είναι μπροστά μας και θα είναι δύσκολος καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις αγωνιούν για την επόμενη ημέρα και κυρίως αυτές που δραστηριοποιούνται στον ορεινό όγκο και στην ηπειρωτική Ελλάδα», λέει ο πρόεδρος των Ελλήνων Ξενοδόχων.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Ευγένιος Βασιλικός, Β’ Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων τονίζει ότι «η τουριστική κίνηση αυτή την περίοδο στους δημοφιλείς προορισμούς είναι πολύ καλή αλλά -δυστυχώς- αφορά ένα μικρό διάστημα και μετά τις γιορτές η κινητικότητα πέφτει αρκετά. Σε κάθε περίπτωση θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα καθώς οι Έλληνες συνηθίζουν να κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή».

Θετικά τα πρώτα μηνύματα για το 2023

Σε ότι αφορά το 2023, οι παράγοντες της αγοράς του τουρισμού ευελπιστούν ότι θα είναι μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. «Τα μηνύματα είναι θετικά και ελπίζουμε να συνεχίσουμε έτσι. Θα πρέπει να δούμε πώς θα κινηθεί η Ευρώπη σε ότι αφορά στο θέμα της ακρίβειας», λέει ο κ. Τάσιος.

Μέχρι στιγμής στην τουριστική αγορά επικρατούν διαφορετικές τάσεις στις προ-κρατήσεις ανάλογα την εθνικότητα των τουριστών. «Με τα σημερινά δεδομένα, οι Βρετανοί κάνουν κρατήσεις, οι Γερμανοί είναι «παγωμένοι» και γενικότερα η Κεντρική Ευρώπη αυτή την περίοδο. Σε ότι αφορά στην πρώην ανατολική Ευρώπη, οι πολίτες σε χώρες που γειτνιάζουν με την εμπόλεμη ζώνη είναι λογικό να μην σκέφτονται καν τις διακοπές».

Τα κρίσιμα ορόσημα για τον τουρισμό

Σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς του τουρισμού, κρίσιμο ορόσημο αποτελούν δυο ημερομηνίες. Η 31η Ιανουαρίου που τελειώνει το πρώτο early booking και η 31η Μαρτίου. Στο μεσοδιάστημα και στο πλαίσιο της έκθεσης στη Γερμανία στις 7 Μαρτίου οι ξενοδόχοι θα είναι σε θέση να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την τουριστική κίνηση το 2023 στη χώρα μας. «Προς το παρόν υπάρχει μια καλή διάθεση επιλογής της χώρας μας, το είδαμε στην Αγγλία στις αρχές Νοεμβρίου. Τα πρώτα στοιχεία δίνουν μια δυναμική ότι θα πάμε καλά και του χρόνου», καταλήγει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.

iefimerida