Η κυβέρνηση , εν μέσω πανδημίας και με την κοινωνία και τα σχολεία σε κατάσταση πλήρους διάλυσης , νομοθετεί (μεταξύ άλλων) κι επαναφέρει την ελάχιστη βάση εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια . Και η βάση αυτή δεν θα είναι το 10 , αλλά θα καθορίζεται από δυο παράγοντες :
1. Από το Μέσο Όρο των επιδόσεων ΟΛΩΝ των υποψηφίων σε ΟΛΑ τα μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου και
2. Από συντελεστή που θα ορίζει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα .
Έτσι , με έναν Μέσο Όρο 12 (π.χ.) η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα κυμανθεί από 9,6 έως 14,4 . Το γεγονός αυτό , σε συνδυασμό με την «Τράπεζα Θεμάτων» για τις εξετάσεις του Λυκείου και τον αυξημένο βαθμό δυσκολίας των θεμάτων των Πανελληνίων , θα λειτουργήσει σαν «ψιλή κρησάρα» για τα παιδιά των λαϊκών τάξεων και θα μειώσει δραστικά τον αριθμό των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση .
Όμως : Γιατί κάποιοι απόφοιτοι Λυκείου μπαίνουν σε σχολές με γραπτά κάτω από 10; Είναι «βλάκες» όπως τους θέλει το υπουργείο ή , απλώς , προέρχονται από φτωχές λαϊκές οικογένειες που δεν είχαν χρήματα για να πληρώσουν τα πολυετή , εντατικά φροντιστήρια και τα πανάκριβα ιδιαίτερα ; Γιατί ΟΛΟΙ ξέρουν πως για να φτάσει ένας μαθητής στο επίπεδο των «εξωγήινων» θεμάτων που βάζει κάθε χρόνο η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων , δηλαδή το υπουργείο παιδείας , πρέπει να «λιώσει» στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα και να ξοδέψουν οι γονείς του μιαν ολόκληρη περιουσία . Όποιος «δυστυχής» μαθητής τολμήσει να δώσει εξετάσεις με μόνο εφόδιο αυτά που έχει μάθει στο ελληνικό σχολείο ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ να γράψει όχι μηδέν αλλά ακόμα και «υπό το μηδέν» . Και γι’ αυτό , βέβαια , δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί που «ματώνουν» καθημερινά για να αναχαιτίζουν (όσο μπορούν) τις εκάστοτε ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ των κυβερνώντων , αλλά οι πολιτικές που απαξιώνουν και υποβαθμίζουν συνεχώς τη δημόσια εκπαίδευση , προς όφελος της αγοράς και της ιδιωτικοποίησης .
Όλοι ξέρουν , επίσης , πως οι υποψήφιοι που γράφουν κάτω από 10 στις πανελλήνιες περνούν σε περιφερειακές σχολές που δεν έχουν ζήτηση . Όμως (παρά τις λοιδορίες της Κεραμέως , των κυβερνητικών και των παπαγάλων τους) οι περισσότεροι απ’ αυτούς όχι μόνο τελειώνουν τις σχολές τους (πολλοί με καλό βαθμό στο πτυχίο), αλλά διακρίνονται στη συνέχεια με μεταπτυχιακά , διδακτορικά κλπ , και σταδιοδρομούν επαγγελματικά , αποδεικνύοντας ότι ο βαθμός εισαγωγής τους ήταν ξεκάθαρα πλασματικός και οφειλόταν σε αιτίες που το ίδιο το ταξικό κράτος δημιουργεί .
Νομοθετώντας , λοιπόν , η κυβέρνηση την ελάχιστη βάση εισαγωγής θα αποκλείσει την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στα παιδιά των λαϊκών τάξεων (υπολογίζεται ότι από την πρώτη κιόλας χρονιά θα μείνουν 15-20.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ) , θα πλήξει τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια και θα κλείσει τμήματα που θα μείνουν χωρίς φοιτητές , θα μετατρέψει το Λύκειο σε καθολικό εξεταστικό κέντρο (βλέπε και Τράπεζα θεμάτων) , θα ενισχύσει παραπέρα την παραπαιδεία , θα προωθήσει την ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Πανεπιστημίου και θα δημιουργήσει
στρατιές «πελατών» για τα ιδιωτικά κολλέγια και τα ΙΕΚ κάθε είδους (αυτό άλλωστε είναι το επιδιωκόμενο) .
Ο Λαός οφείλει να βγει από την κατάσταση «μέθης» στην οποία τον έχουν βυθίσει με τη διαχείριση του φόβου του κορονοϊού , να δει το πρόβλημα με ματιά πολιτική , να συνειδητοποιήσει πώς κατακτήσεις χρόνων και χρόνων θυσιάζονται ομαδικά στον βωμό του καπιταλισμού και να αντιδράσει .
Η διέξοδος από τη σημερινή άκρως επικίνδυνη κατάσταση και η ανατροπή των αντιλαϊκών πολιτικών βρίσκονται μόνο στους αγώνες του λαού , των εργαζομένων και της νέας γενιάς .
Βαγγέλης Μητράκος
*ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ : thrakisports.gr