Έχει γίνει , πλέον , μόνιμο αρνητικό χαρακτηριστικό της Σπάρτης , το να μην μπορεί κανείς να περπατήσει συνεχόμενα σε πεζοδρόμιο , αφού «σκοντάφτει» , διαρκώς , σε πάσης φύσεως εμπόδια . Οι πεζοί , και ιδιαίτερα τα Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες , παρεμποδίζονται καθημερινά (κατά παράβαση των νόμων) να χρησιμοποιούν τον κατ’ εξοχήν ζωτικό τους χώρο μέσα στην πόλη , τα πεζοδρόμια .
Οι ευθύνες είναι φυσικά σύνθετες : Αρχίζουν από τον κάθε πολίτη (συλλογικά και ατομικά) , διατρέχουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ Βαθμού , φτάνουν στα αρμόδια υπουργεία και καταλήγουν στην Ε.Ε. , η οποία , ακόμα , δεν έχει βρει τρόπους να επιβάλει τις οδηγίες που η ίδια εκδίδει .
Ο ακτιβιστής της πεζοκίνησης Κώστας Τσουρλάκης είχε δηλώσει στην «Εφημερίδα των Συντακτών» στις 11-10-2019 , τα εξής :
«Ο ένας δήμος είναι χειρότερος από τον άλλο . Τα πεζοδρόμια λειτουργούν ως προέκταση του ιδιωτικού χώρου . Όμως τη μεγαλύτερη ευθύνη έχει το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος , γιατί ενώ οι πεζοί παρεμποδίζονται να χρησιμοποιήσουν τα πεζοδρόμια , δεν επεμβαίνει αποτελεσματικά . Αντιθέτως , προσποιείται ότι τους προστατεύει . Αν η παρεμπόδιση συνέβαινε στα αυτοκίνητα , θα είχαν σίγουρα παρέμβει , όπως έγινε το 2007 που τροποποίησαν τον ΚΟΚ , για να μη φτιάχνουν σαμαράκια . Ο νόμος είναι εντελώς ανεπαρκής . Επιβάλλεται άμεσα να υπάρξει νέα υποχρεωτική νομοθεσία για όλα τα πεζοδρόμια . »
Μέχρι να γίνει αυτό (αν γίνει ποτέ) , οι ενεργοί πολίτες της Σπάρτης και ο δήμος θα πρέπει να λύσουν το πρόβλημα , άμεσα και δραστικά , τόσο στα κεντρικά όσο και στα περιφερειακά πεζοδρόμια , με λύσεις που είναι αυτονόητες και που επανειλημμένως έχουν κατατεθεί .
Βαγγέλης Μητράκος
*Φωτογραφίες της 11 & 12 /11/2020