Αλλαγές στο χάρτη υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας από την λοίμωξη Covid-19 θα ισχύσουν από σήμερα Δευτέρα 26 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας.
Από την Δευτέρα 26 Οκτωβρίου το επίπεδο συναγερμού αυξάνεται στις περιφερειακές ενότητες ‘Αρτας, Έβρου, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Καβάλας και Σποράδων, οι οποίες ανεβαίνουν και περνούν στο επίπεδο 2 (επιτήρησης) από το επίπεδο 1 (Ετοιμότητας) που βρίσκονταν, δηλαδή οι περιοχές αυτές από πράσινες περιοχές γίνονται κίτρινες. Ο κ. Χαρδαλιάς ωστόσο διευκρίνισε ότι στην περίπτωση των Σποράδων η αναβάθμιση αφορά μόνο την νήσο Σκιάθο και όχι την Σκόπελο και την Αλόννησο που παραμένουν πράσινες. ‘Αρα η Σκιάθος περνά στο επίπεδο 2 (Επιτήρησης) ενώ η Σκόπελος και η Αλόννησος παραμένουν στο επίπεδο 1 (Ετοιμότητας).
Παράλληλα, η επιτροπή των επιδημιολόγων αποφάσισε ότι από την Δευτέρα 26 Οκτωβρίου το επίπεδο συναγερμού μειώνεται στις ακόλουθες περιοχές: Οι Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Ηρακλείου Κρήτης, Καρδίτσας, Λέσβου, Μυκόνου, Πέλλας και Σάμου που ήταν στο επίπεδο 3 (Αυξημένης Επιτήρησης), (στο πορτοκαλί δηλαδή), μειώνεται ο βαθμός συναγερμού τους και περνούν στο επίπεδο 2, δηλαδή στο κίτρινο. Όσον αφορά τα νησιά της Αττικής, η περιφερειακή ενότητα Νήσων Αττικής -παρόλο που ανήκουν στην περιφέρεια Αττικής- με δεδομένη τη μη χωροταξική τους εγγύτητα με τις μητροπολιτικές ηπειρωτικές ενότητες , πηγαίνουν από το πορτοκαλί στο κίτρινο, δηλαδή κατεβαίνουν από το επίπεδο 3 και περνούν στο επίπεδο 2. Αυτό ωστόσο δεν ισχύει για την Σαλαμίνα, νησί το οποίο που σχετίζεται με μετακινήσεις από και προς στον Πειραιά. Στο επίπεδο 1 (Ετοιμότητας) από το επίπεδο 2 που βρίσκονταν ( Επιτήρησης), στο πράσινο από το κίτρινο, κατεβαίνουν και περνούν οι περιφερειακές ενότητες Γρεβενών, Λακωνίας και Πάρου. Επίσης στο επίπεδο 1 από το επίπεδο 3 που βρίσκονταν, δηλαδή γίνονται πράσινες από πορτοκαλί, περνούν από την Δευτέρα οι Π.Ε Ζακύνθου και Κέας- Κύθνου, δηλαδή κατεβαίνουν από το επίπεδο 3 (Αυξημένης Επιτήρησης) στο επίπεδο 1 (Ετοιμότητας).
Παράλληλα, υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου αξιολογήθηκε η επιδημιολογική εικόνα όλων των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας και επικαιροποιήθηκε το επίπεδο συναγερμού σε κάθε μία από αυτές από την αρμόδια επιτροπή επιδημιολόγων του υπουργείου Υγείας. Με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από σήμερα το πρωί η περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς ανέβηκε στο επίπεδο 4 (Αυξημένου Κινδύνου ενώ οι Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Βοιωτίας, Λάρισας και Σερρών ανέβηκαν και πέρασαν στο επίπεδο 3 (Αυξημένης Επιτήρησης).
‘Αρα το επίπεδο συναγερμού αλλάζει σε 24 από τις 74 συνολικά περιφερειακές ενότητες της χώρας μας, με 13 περιφερειακές ενότητες να παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα, και να κατεβαίνουν επίπεδο συναγερμού, ενώ σε 11 περιφερειακές ενότητες το ιικό φορτίο αυξάνεται και κατ’ επέκταση και το επίπεδο συναγερμού.
Από την Δευτέρα 26 Οκτωβρίου η εικόνα του χάρτη διαμορφώνεται ως εξής:
25 Περιφερειακές ενότητες στο επίπεδο 1 (Ετοιμότητας) πριν από 14 μέρες ήταν 26
33 Περιφερειακές Ενότητες στο επίπεδο 2 (Επιτήρησης) πριν από 14 μέρες ήταν 25
14 Περιφερειακές Ενότητες στο επίπεδο 3 (Αυξημένης Επιτήρησης) πριν από 14 μέρες ήταν 23
2 Περιφερειακές Ενότητες στο επίπεδο 4( Αυξημένου Κινδύνου) καμία περιοχή δεν ήταν σε αυτό το βαθμό συναγερμού πριν 14 μέρες.
Τέλος, όπως ανέφερε ο κ. Χαρδαλιάς , η Επιτροπή αποφάσισε για το επίπεδο συναγερμού και τα μέτρα που θα ισχύουν στα νησιωτικά συμπλέγματα, από την επόμενη Τετάρτη, σχετικές αποφάσεις δεν θα λαμβάνονται πλέον σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας αλλά σε επίπεδο νησιού, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που η επιδημιολογική εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά από νησί σε νησί και άρα η επιβολή των ίδιων μέτρων σε όλους δεν είναι ούτε δίκαιη ούτε ενδεδειγμένη.
Τι γίνεται με χρήση μάσκας σε αυτοκίνητα – μηχανές
Στα ταξί η μάσκα είναι υποχρεωτική για οδηγό και πελάτες.
Στο ΙΧ αυτοκίνητο η μάσκα δεν είναι υποχρεωτική μόνο αν ο οδηγός και οι επιβάτες είναι συγγενείς πρώτου βαθμού.
Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο οδηγός και οι επιβάτες θα πρέπει να φορούν μάσκα.
Υποχρεωτική η χρήση της μάσκας είναι και στα επαγγελματικά οχήματα όταν υπάρχουν συνεπιβάτες.
Σε ό,τι αφορά τις μοτοσικλέτες σε ερώτηση του Skaigr η ΓΓΠΠ ανέφερε πως οδηγός και συνεπιβάτης πρέπει να φορούν κράνος, οπότε η μάσκα μέσα από το κράνος δεν είναι υποχρεωτική.
Υπενθυμίζεται πως στις «κίτρινες» περιοχές ο μέγιστος αριθμός επιβαινόντων σε ΙΧ είναι τα 4 άτομα, ενώ στις «κόκκινες» τα 3.