Την Τρίτη 8 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής υπό τον Συντονιστή Υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη.
Η Διυπουργική Επιτροπή προέβη σε έναν απολογισμό της προόδου εργασιών των εν εξελίξει έργων παραχώρησης:
-των πέντε αυτοκινητοδρόμων (Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια, Ολυμπία και Ε65)
-του Μετρό Θεσσαλονίκης,
-του εν εξελίξει διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης καθώς και των πρωτοβουλιών που έχει πάρει μέχρι στιγμής η Διυπουργική Επιτροπή προκειμένου να επιταχυνθούν τα εν λόγω έργα και να τηρηθούν τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης τους.
-Συγκεκριμένα για τους αυτοκινητόδρομους Ολυμπία, Ιόνια και Ε65 έχουν ήδη υπογραφεί Πλαίσια Συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους και υπάρχει δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την πλήρη αποπεράτωση των έργων εντός των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων. Η παράδοση τους σε πλήρη κυκλοφορία ορίζεται για το Μάρτιο του 2017. Ήδη σε εφαρμογή των πλαισίων συναντίληψης, στην Ολυμπία Οδό, υπάρχει σημαντική αύξηση του ρυθμού εκτέλεσης εργασιών στα εργοτάξια του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, ενώ ταυτόχρονα επιταχύνονται δραστικά οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Και οι τρεις αυτοκινητόδρομοι έχουν ολοκληρωθεί, έως σήμερα, σε ποσοστό περίπου 70%.
-Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου έχει αποκατασταθεί πλήρως ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών στα εργοτάξια των νέων τμημάτων Ευαγγελισμός-Ραψάνη και Πλαταμώνας-Σκότινα και εντός του Μαρτίου θα υπογραφεί η Συμφωνία Ολοκλήρωσης του Έργου. Ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει ξεπεράσει το 92% της ολοκλήρωσης του.
-Στον αυτοκινητόδρομο Μορέα, από το Δεκέμβριο του 2015, έχουν ξεκινήσει με εντατικό ρυθμό οι εργασίες, τόσο στο εργοτάξιο Καλαμάτας όσο και στο εργοτάξιο Πελλάνας του τμήματος Λεύκτρο-Σπάρτη. Η επανεκκίνηση (Reset) του συγκεκριμένου έργου έχει ήδη πραγματοποιηθεί ενώ έχουν καταβληθεί από το Δημόσιο όλα τα προβλεπόμενα χρηματικά ποσά. Ο Μορέας θα είναι ο πρώτος από τους αυτοκινητοδρόμους που θα παραδοθεί σε πλήρη κυκλοφορία και χρήση εντός του 2016. Συγκεκριμένα, το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη θα ολοκληρωθεί εντός του Απριλίου 2016, ο κόμβος της Μεγαλόπολης θα παραδοθεί σε χρήση στις αρχές του καλοκαιριού και το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί με την παράδοση της περιμετρικής Καλαμάτας το φετινό Σεπτέμβριο.
-Σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει υπογραφεί και ενεργοποιήθηκε η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, για τη χρηματοδότηση και την επανέναρξη των αρχαιολογικών ερευνών στο σύνολο του έργου ενώ κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη καθώς και το Αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Μετρό. Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα ενεργοποιηθούν επιπλέον πέντε εργοτάξια. Με αυτόν τον προγραμματισμό αναμένεται ότι στις γραμμές του μετρό Θεσ/νικης (βασική γραμμή και Καλαμαριά) θα δημιουργηθούν χίλιες νέες θέσεις εργασίας μέχρι το καλοκαίρι.
-Με γοργούς ρυθμούς κινείται η εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία που αφορά στο έργο της κατασκευής με παραχώρηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Η διαδικασία της διαβούλευσης ολοκληρώθηκε και με βάση τις παρατηρήσεις και προτάσεις που υποβλήθηκαν θα συνταχθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης των οποίων η έγκριση αναμένεται την πρώτη βδομάδα του Μαΐου 2016.
Για την ταχύτερη επίσπευση των διαδικασιών απόκτησης και διάθεσης γης, που αφορούν τις συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις των αυτοκινητοδρόμων και του Μετρό Θεσσαλονίκης με πρωτοβουλία της Διυπουργικής Επιτροπής και σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει τροποποιηθεί το Άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων ενώ με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου τα εν λόγω έργα έχουν κηρυχθεί ιδιαίτερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Δραστική επιτάχυνση παρατηρείται και στην απελευθέρωση χώρων που είχαν δεσμευτεί για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες. Μετά από συντονισμένες ενέργειες της Διυπουργικής Επιτροπής σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού απελευθερώθηκε μεγάλος αριθμός χώρων ενώ παράλληλα μειώθηκαν σημαντικά οι χρόνοι παράδοσης των υπολοίπων με αποτέλεσμα να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις από τις εν εξελίξει αρχαιολογικές έρευνες.