Λίγες μέρες πριν κλείσουν 3 μήνες από την επίσκεψη Σαμαρά στη γέφυρα του Νέδοντα, το έργο κατασκευής του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου Καλαμάτας ουσιαστικά έχει σταματήσει και η ολοκλήρωσή του πάει πλέον για το 2015.
Οι τράπεζες έχουν παγώσει τη χρηματοδότηση του έργου εδώ και μήνες, από τον περασμένο Σεπτέμβριο:
Περιμένουν την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης και την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου από το 2017 και μετά, οπότε -σύμφωνα με ένα απαισιόδοξο σενάριο των τραπεζών- η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Καλαμάτα θα μειωθεί ακόμα περισσότερο με συνέπεια να μειωθούν και τα προβλεπόμενα έσοδα από τα διόδια.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα χρηματοδοτήσει το έργο μόνο με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Οι εξελίξεις (η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης και η εγγύηση) έχουν καθυστερήσει αρκετά, καθώς αναμένονταν από τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο και τώρα πρόκειται να γίνουν μέσα στον Απρίλιο. Για να εγκριθεί η τροποποίηση της σύμβασης από τη Βουλή χρειάζεται το “πράσινο φως” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάτι που έχει αργήσει. Πάντως, ακόμα κι αυτό να γίνει, εκτιμάται πως πλέον είναι από δύσκολο έως αδύνατο να ολοκληρωθεί ο περιφερειακός μέσα στο 2014, και το πιο πιθανό είναι να τελειώσει την άνοιξη του 2015.
Η εικόνα στο εργοτάξιο του ‘”Μορέα” επιβεβαιώνει τη συγκεκριμένη πραγματικότητα: Οι εργαζόμενοι είναι ελάχιστοι και το έργο έχει ουσιαστικά σταματήσει.
Γιάννης Σινάπης