Αλλάζουν όλα στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, καθώς πλέον ο υπολογισμός θα γίνεται με βάση την εμπορική αξία και όχι με βάση τον κυβισμό ή του ρύπους του αυτοκινήτου. Επί της ουσίας δηλαδή ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών
με αξία 15.000 ευρώ θα έχει πολύ λιγότερα τέλη από ένα επίσης 1.600 κυβικών αλλά εμπορικής αξίας 25.000 ευρώ.Οι αλλαγές αυτές θα έρθουν από το 2016 και θα αφορούν σε πρώτη φάση τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010 και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα).
Δεν έχει διευκρινιστεί τι θα γίνει με τα πιο παλιά αυτοκίνητα και πως θα υπολογίζονται τα τέλη.Μια σκέψη είναι να υπολογίζονται με βάση την αξία που προκύπτει από την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Με τον ίδιο τρόπο σε ό,τι αφορά στα αυτοκίνητα που εισάγονται (καινούργια ή μεταχειρισμένα) θα υπολογίζεται και το τέλος ταξινόμησης, αλλά και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης.Το μόνο βέβαιο είναι ότι θα υπάρξει μεγάλη επιβάρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλης αξίας αλλά όχι και πολύ μεγάλη μείωση στα χρήματα που πληρώνουν όσοι έχουν φθηνό ή παλιό αυτοκίνητο καθώς οι φόροι αυξάνονται και τα έσοδα που υπολογίζει το κράτος εκτινάσσονται από το 1 δισ. που είναι για φέτος στα 1,6 δισ. το 2016.
Επιπλέον επιβάρυνση για όσους έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα:
Εκτός απ’ την αλλαγή στον υπολογισμό των τελών με βάση την εμπορική αξία έρχονται δυο επιπλέον κριτήρια. Ο συνολικός αριθμός ΙΧ ανά νοικοκυριό. Για παράδειγμα τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν κατά πολύ, ενώ σχεδιάζεται και ο υπολογισμός του φόρου με βάση το άθροισμα των κυβικών ανά νοικοκυριό.