Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών και η επιβολή των capital controls στις τράπεζες προκάλεσαν τεράστια ζημιά στον τομέα των δημοσίων έργων, εκτελούμενων και μη. Σύμφωνα με το patrisnews.com, η οικονομική αβεβαιότητα καθιστά απίθανο
το ενδεχόμενο να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, το οποίο ήταν προγραμματισμένο για το διάστημα 15-20 Ιουλίου, όπως είχε δηλώσει στην ΟΡΤ FM πριν από μερικές εβδομάδες ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης.
«Στην ιδανικότερη περίπτωση, ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο, εφόσον έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Ελλάδα και ξεκινήσει να τρέχει το νέο ΣΕΣ 2014-2020», όπως ανέφερε υψηλά ιστάμενο στέλεχος του υπουργείου.
Πάντα με τις ίδιες πηγές, «οι απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι σε ώριμο στάδιο, ωστόσο τα capital controls και η τραπεζική αργία προκάλεσαν αλυσιδωτές αντιδράσεις στη χρηματοδότηση και στη γενικότερη προετοιμασία του διαγωνισμού, αφού καμία εταιρεία δεν είναι σε θέση να εκδώσει εγγυητική επιστολή (2% του προϋπολογισμού) για να καταρτίσει και να υποβάλει προσφορά, ενώ όλες οι τραπεζικές διεργασίες (πληρωμή υπαλλήλων, ΔΥΟ, ασφαλιστικών ταμείων, κ.ά.) είναι «παγωμένες», μια και το e-banking δεν είναι ακόμα τόσο διαδεδομένη πρακτική.»
Αβεβαιότητα και η ανασφάλεια παρατηρείται και στους κύκλους του υπουργείου, αφού οι μελετητές του έργου δεν πληρώνονται, ο προϋπολογισμός δεν εκτελείται.
«Δυστυχώς στον τεχνικό κλάδο υπάρχει παύση πληρωμών και παύση εργασιών» δήλωσε το ίδιο στέλεχος του υπουργείου, προσθέτοντας ότι οι εργασίες στην Ιονία Οδό και στην Ολυμπία Οδό είναι σε οριακό σημείο, ενώ ήδη τα περισσότερα εργοτάξια υπολειτουργούν.
Πάγωμα στις διαδικασίες του ΣΕΣ 2014-2020, εφόσον δεν πρόκειται να ανοιχθούν οι προσφορές ακόμα κι αν υλοποιηθεί η πρώτη φάση του διαγωνισμού. Αν συνυπολογιστεί και η πρόθεση της κυβέρνησης να μεταφέρει ανολοκλήρωτα έργα του ΕΣΠΑ 2007-2013 στο νέο ΣΕΣ, τότε θα πρέπει οι εκπρόσωποι της Ηλείας και της Δυτικής Ελλάδας να βρίσκονται σε εγρήγορση.