Ο Ελληνικός Τουρισμός, παρά τις αδιαμφισβήτητες δυσκολίες της περιόδου, επιδεικνύει εξαιρετική ανθεκτικότητα, τόσο στο επίπεδο των αφίξεων όσο και στο επίπεδο των εσόδων, εξέλιξη ευεργετική για την οικονομία της Χώρας που τόσο το χρειάζεται.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία των επίσημων φορέων, όπως αυτά επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, των αεροδρομίων της Χώρας και των στοιχείων των Τ.Ο.ς από τις αγορές-στόχους για τον Ελληνικό Τουρισμό, οι αφίξεις εμφανίζουν σημαντική άνοδο, σχεδόν 7% στο σύνολο της χώρας, γεγονός πρωτοφανές αν συνεκτιμηθεί ότι το 2015 ακολουθεί δύο χρονιές ιστορικών ρεκόρ για τον Ελληνικό Τουρισμό.
Φορείς των tour operators του εξωτερικού, πχ η γερμανική DRV, επιβεβαιώνουν ότι δεν καταγράφεται πρόβλημα ακυρώσεων στα προγραμματισμένα ταξίδια, κατά τις τελευταίες ημέρες. Παρατηρείται υστέρηση στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Όμως, το γεγονός ότι αυτό το μέγεθος αποτελεί μικρότερο τμήμα της ζήτησης και το οποίο – σύμφωνα και με τις δημόσιες τοποθετήσεις θεσμικών φορέων του κλάδου στην Ελλάδα – είναι αναστρέψιμο εφ´ όσον επιστρέψουμε σύντομα στους κανονικούς ρυθμούς, είναι εύλογη η πρόβλεψη ότι το 2015 θα κλείσει, για 3η χρονιά, με θετικό πρόσημο.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, παράλληλα με τους παράγοντες του Ελληνικού Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα, εργάζονται καθημερινά και συστηματικά όλοι οι Τ.Ο.ς του Εξωτερικού. Μόνο ως παραδείγματα: η ΑΒΤΑ (Ένωση Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Μεγάλης Βρετανίας) επέλεξε την Πελοπόννησο για τη μεγάλη ετήσια συνάντηση 600 και πλέον μελών της τον Οκτώβριο 2015, η TUI μόλις ολοκλήρωσε την παρουσίαση του νέου της προγράμματος στην Κρήτη παρουσία 100 και πλέον Γερμανών δημοσιογράφων, η USTOA (Ένωση Ταξιδιωτικών Πρακτόρων ΗΠΑ) δηλώνει δημόσια την εκτίμηση ότι η κρίση δεν θα επηρεάσει τον Ελληνικό Τουρισμό.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται τα δημοσιεύματα εμβληματικών ΜΜΕ τόσο της Ευρώπης όσο και των ΗΠΑ όπως το CNN, TELEGRAPH, USA TODAY, BLOOMBERG, GUARDIAN, καθώς και κλαδικά έντυπα μεγάλης επιρροής όπως το FW, όπου τονίζουν ότι η τάση της τουριστικής κίνησης παραμένει σταθερή, ότι οι τουρίστες απολαμβάνουν τις διακοπές τους χωρίς προβλήματα ή ότι ο Τουρισμός θωρακίστηκε από τις επιπτώσεις της τραπεζικής κρίσης, ενθαρρύνοντας έτσι τους τουρίστες να επιλέξουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους.
Η ανησυχία, λόγω των πολιτικών εκκρεμοτήτων, είναι κατανοητή. Οι δημόσιες τοποθετήσεις, όμως, επί της βάσεως μη εξακριβωμένων πληροφοριών, οδηγούν, αφ´ ενός στην αναπαραγωγή μίας ανακριβούς εικόνας που δεν στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα και που τραυματίζει τον τουρισμό και την εικόνα της χώρας μας και αφ΄ ετέρου αποθαρρύνει τους διεθνείς μας εταίρους στην καθημερινή προσπάθειά τους για τη διατήρηση του θετικού προσήμου στα μεγέθη του Ελληνικού Τουρισμού.
Σε συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού εργάζεται με το διεθνές του δίκτυο, σε συνεργασία τόσο με τους Τ.Ο.ς όσο και με τα διεθνή ΜΜΕ, προκειμένου να μεταδίδει την πραγματική κατάσταση και να αποτυπώνει την κίνηση της αγοράς με ακρίβεια. Στόχοι μας είναι η προστασία του Ελληνικού Τουρισμού ως εθνικού σκοπού, η διασφάλιση της υψηλότατης συμμετοχής του Ελληνικού Τουρισμού στην οικονομία της Χώρας, που σήμερα ανέρχεται στο 20% στο ΑΕΠ και κυρίως η προστασία των 750.000 θέσεων εργασίας απασχολουμένων στον κλάδο.