Η Κυβέρνηση πανικόβλητη μπροστά στα ταμειακά αδιέξοδα που η ίδια έχει δημιουργήσει ακολουθεί πλέον ολισθηρούς δρόμους στην προσπάθεια της να επιτύχει, όπως ισχυρίζεται, την όσο το δυνατό μεγαλύτερη είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π) της 27.03.2015 (ΦΕΚ 35Α), με την οποία τροποποιείται το άρθρο 1 του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου (Ν 4321/20-3-2015) αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα αυτού του ολισθηρού δρόμου αφού:
α) παραβιάζει τις διακηρύξεις και δεσμεύσεις της Κυβέρνησης και της Προέδρου της Βουλής ότι «η χώρα δεν θα κυβερνάται πλέον με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου», ενώ θέτει σε δύσκολη θέση και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον οποίο, απευθυνόμενη ως Πρόεδρος της Βουλής, τον κάλεσε να μην υπογράφει πλέον Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Αποτελεί δε χαρακτηριστικό παράδειγμα υποβάθμισης του ρόλου της Βουλής και του νομοθετικού της έργου, καθώς με την Π.Ν.Π. τροποποιείται βασικό άρθρο του μόλις πριν λίγες μέρες (20.03.2015) ψηφισθέντος, με την διαδικασία του κατεπείγοντος, νόμου για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, χωρίς η Βουλή να έχει τη δυνατότητα να εκτιμήσει την ορθότητα, αλλά και τις επιπτώσεις της ρύθμισης αυτής.
β) Δίνει άφεση αμαρτιών με πρωτοφανή και σκανδαλώδη τρόπο, χαρίζοντας πρόστιμα και πρόσθετους φόρους εκατομμυρίων ευρώ για διακεκριμένες, προκλητικές και ιδιάζουσες πράξεις φοροδιαφυγής, για τις οποίες έχουν υπάρξει στο παρελθόν ανακοινώσεις των ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών και αφορούν περιπτώσεις νόθευσης ή έκδοσης πλαστών φορολογικών εγγράφων, εξαπάτησης των φορολογικών αρχών, απόκρυψης μεγάλου ύψους εισοδημάτων από διάφορες πράξεις, ακόμα και διακίνησης «μαύρου χρήματος». Για τα αδικήματα αυτά, σημειώνουμε ότι προβλέπονται αυστηρές ποινικές κυρώσεις.
γ) παγίδευσε ουσιαστικά τη Βουλή καθώς στο επίμονο ερώτημα του εισηγητή του ΠΑΣΟΚ κατά τη συζήτηση του νόμου, για τη σκοπιμότητα της άρσης του ορίου του 1.000.000 ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών προκειμένου για ένταξη στις ρυθμίσεις, όπως προέβλεπε η προηγούμενη ρύθμιση του νόμου 4503/2014 και στην προτροπή μας προς την Κυβέρνηση για την αναγκαιότητα να τεθούν ορισμένα κριτήρια απάντηση δεν υπήρξε. Ήρθε όμως προς την αντίθετη κατεύθυνση, με την Π.Ν.Π., σύμφωνα με την οποία μεγαλοοφειλέτες και κατά σύστημα φοροφυγάδες τυγχάνουν προκλητικές και σκανδαλώδους μεταχείρισης, με τη διαγραφή προστίμων και προσαυξήσεων που προβλέπει ο ν.2523/1997 για τις πράξεις μεγάλης φοροδιαφυγής.
Επειδή το ΠΑ.ΣΟ.Κ. πρωτοστάτησε από το Καλοκαίρι του 2014, και επιχειρηματολόγησε για την ανάγκη ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, μέχρι και 100 δόσεις, όπως υλοποιήθηκε με το Ν. 4305(237Α), ισχύς του οποίου λήγει σήμερα.
Επειδή το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ψήφισε το Ν. 4321/2015 (Α32) και προσπάθησε να συμβάλει στην διαμόρφωσή του παρότι συζητήθηκε με τη διαδικασία του Κατεπείγοντος, χωρίς να πάρει ουσιαστικές απαντήσεις σε μια σειρά θεμάτων ιδίως σε ότι αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης των μεγαλοοφειλετών.
Επειδή η προκλητική και η σκανδαλώδης ρύθμιση της Π.Ν.Π. που ευνοεί μεγαλοοφειλέτες – φοροφυγάδες προκαλεί την κοινωνία και τους ειλικρινείς φορολογούμενους, αλλά και τους αδύναμους λόγω της κρίσης να ανταποκριθούν στις υποχρέωσες τους, χάριν των οποίων πρέπει να λειτουργούν οι ευνοϊκές διατάξεις για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών
Ερωτώνται οι Αρμόδιοι Υπουργοί
1. Πως συνάδει η μεθόδευση αυτή της Κυβέρνησης με τις διακηρύξεις για πάταξη της διαφθοράς, της διαπλοκής και της φοροδιαφυγής;
2. Με ποιο ηθικό κύρος η Κυβέρνηση απευθύνεται σε όσους τους καλεί να πράξουν το πατριωτικό τους καθήκον καταβάλλοντας τους φόρους που τους αναλογούν, όταν προκλητικά και σκανδαλωδώς ευνοεί κατά σύστημα φοροδιαφεύγοντες μεγαλοοφειλέτες;
3. Γιατί ουσιαστικά κορόιδεψε όσους κάλεσε να ενταχθούν στην ρύθμιση «εξπρές» των 10 ημερών (Ν. 4320/18-3-15) αφού αμέσως μετά μεθόδευσε διά της Π.Ν.Π. ιδιαίτερα ευνοϊκότερη ρύθμιση
4. Με ποιο κίνητρο θα καλέσει τους εργαζόμενους στη φορολογική διοίκηση να αντιμετωπίσουν τις ιδιάζουσες και διακεκριμένες μορφές απάτης και φοροδιαφυγής όταν ακυρώνει με μια Π.Ν.Π. τη συστηματική δουλειά χιλιάδων υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και των ελεγκτικών υπηρεσιών;
5. Προτίθεται η Κυβέρνηση, αν πράγματι η πράξη της αυτή δεν εμπεριέχει δόλο ή σκοπιμότητα, να θέσει προϋποθέσεις ή κριτήρια ώστε να διαχωρίσει τους αδύναμους οφειλέτες, από τους μεγαλοοφειλέτες λόγω διακεκριμένων πράξεων φοροδιαφυγής, όπως για παράδειγμα το ύψος του διαφυγόντος εισοδήματος, ο ιδιάζων χαρακτήρας της παράβασης και ο ποινικά διωκόμενος χαρακτήρας της, η φοροδοτική ικανότητα και τα περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών;
6. Προτίθεται η Κυβέρνηση να ενημερώσει τη Βουλή καταθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία για τους οφειλέτες άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ που υπάγονται στη ρύθμιση της Π.Ν.Π.;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Κουτσούκος Γιάννης
Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος
Αρβανιτίδης Γεώργιος
Γεννηματά Φώφη
Δριβελέγκας Ιωάννης
Κεγκέρογλου Βασίλης
Κρεμαστινός Δημήτρης
Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας
Κωνσταντόπουλος Δημήτρης
Λοβέρδος Ανδρέας
Χριστοφιλοπούλου Εύη
Γρηγοράκος Λεωνίδας