Δεν υφίσταται κανένα απολύτως θέμα λαθρεμπορίας και σαφώς δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί το αδίκημα της εγκληματικής οργάνωσης για τα μέλη του πληρώματος. Έχει προκύψει αναμφισβήτητα ότι το πλοίο είχε προσεγγίσει τις ελληνικές ακτές λόγω ανωτέρας βίας,
εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών, έχοντας ενημερώσει προς τούτο τις αρμόδιες λιμενικές αρχές. Σε καμία περίπτωση δεν κινήθηκε ύποπτα και σαφώς σε κάθε περίπτωση δεν υπήρχε η δυνατότητα να ξεφορτώσει εμπορεύματα στην Ελληνική Επικράτεια.
Το πλοίο είχε αποπλεύσει από λιμάνι του Μαυροβουνίου με προορισμό τον λιμένα Tobruk της Λιβύης. Μετέφερε 11 κοντέϊνερς με σιγαρέτα, τα οποία, κατά την αναχώρησή του από το Μαυροβούνιο, είχαν ελεγχθεί από τις εκεί τελωνειακές αρχές και ακολούθως σφραγίστηκαν τα κοντέϊνερς με μολυβοσφραγίδες, έχοντας ο καπετάνιος κοντά του τα νόμιμα παραστατικά έγγραφα και μάλιστα οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές δεν διαπίστωσαν καμία τελωνειακή παρατυπία ή παράβαση.
Το όλο θέμα δημιουργήθηκε, όπως προκύπτει από τη σχηματισθείσα δικογραφία, από το γεγονός ότι η υπηρεσία πληροφοριών και πάταξης λαθρεμπορίου της Αιγύπτου, δια του εκπροσώπου της, παρακάλεσε το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος για κράτηση του φορτίου ώστε να δοθεί πολύτιμος χρόνος στην υπηρεσία αυτή να προβεί, σε δήθεν νόμιμες ενέργειες ενάντια στις εταιρίες που αναφέρονται στις φορτωτικές ως παραλήπτης και αποστολέας, ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων, προφανώς για θέματα αστικού ενδιαφέροντος, που έχουν σχέση με ενδεχόμενο παραποίησης σήματος
Κώστας Μαργέλης
συνήγορος των κατηγορουμένων