Ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, μαζί με άλλους 6 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
σχετικά με τις συνεχιζόμενες αντιδράσεις για το Π.Δ. 94/2014 (Α΄161) που απελευθερώνει τις απολύσεις στα ΚΤΕΛ.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων, επισημαίνουν ότι, από τις απαντήσεις των Υπουργείων στην υπ’ αρ. 2039/27.08.2014 ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ δε διαφαίνεται καμία πρόθεση για κατάργηση του εν λόγω ΠΔ ενώ στο με Α.Π. 53466/12.09.14 έγγραφο του Υπ. Μεταφορών & Δικτύων με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του Π.Δ. 94/2014» τίθενται όροι για την απόλυση οι οποίοι όμως δεν έχουν σχέση με το γράμμα της διάταξης του ΠΔ.
Το θέμα αφορά χιλιάδες οδηγούς που είναι πλέον έκθετοι στον κίνδυνο της απόλυσης αφού η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών στα ΚΤΕΛ έχουν προσληφθεί και συνδέονται με σύμβαση εργασίας με τους μετόχους καθώς ελάχιστα είναι τα ΚΤΕΛ που διαθέτουν λεωφορεία ιδιοκτησίας τους και απασχολούν οδηγούς απευθείας συνδεόμενα με τα ίδια.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η ρύθμιση του ΠΔ δεν υπαγορεύτηκε από δημόσιο συμφέρον ούτε πρόκειται να προσφέρει κανένα δημοσιονομικό όφελος, παρά μόνον την μείωση του εργατικού κόστους υπέρ μιας ομάδας εργοδοτών που ασκούν μονοπωλιακά τις υπεραστικές συγκοινωνίες.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητάνε από τους Υπουργούς να απαντήσουν ποιοί λόγοι οδήγησαν την κυβέρνηση στην έκδοση ΠΔ για ρύθμιση που η βουλή είχε απορρίψει δέκα μήνες πριν και να απαντήσουν στις καταγγελίες για «ενδοτικότητα στις πιέσεις μίας κατηγορίας εργοδοτών». Επίσης ερωτούν τα Υπουργεία αν θα επανεξετάσουν το θέμα και θα προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να καταργηθεί άμεσα το Π.Δ. 94/2014 που απελευθερώνει τις απολύσεις των οδηγών ΚΤΕΛ.
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
– Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Συνεχίζουν οι αντιδράσεις για το Π.Δ. 94/2014 (Α΄161) που απελευθερώνει τις απολύσεις στα ΚΤΕΛ.
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η εμμονή της κυβέρνησης στην εφαρμογή του Π.Δ. 94/2014 (Α΄161), με το οποίο ουσιαστικά απελευθερώνονται οι απολύσεις των οδηγών ενταγμένων σε ΚΤΕΛ λεωφορείων.
Στις απαντήσεις των Υπουργείων στην υπ’ αρ. 2039/27.08.2014 ερώτησή μας δε διαφαίνεται καμία πρόθεση για κατάργηση του εν λόγω ΠΔ ενώ στο με Α.Π. 53466/12.09.14 έγγραφο του Υπ. Μεταφορών & Δικτύων με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του Π.Δ. 94/2014» τίθενται όροι για την απόλυση οι οποίοι όμως δεν έχουν σχέση με το γράμμα της διάταξης του ΠΔ.
Επειδή το θέμα αφορά χιλιάδες οδηγούς που είναι πλέον έκθετοι στον κίνδυνο της απόλυσης αφού η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών στα ΚΤΕΛ έχουν προσληφθεί και συνδέονται με σύμβαση εργασίας με τους μετόχους καθώς ελάχιστα είναι τα ΚΤΕΛ που διαθέτουν λεωφορεία ιδιοκτησίας τους και απασχολούν οδηγούς απευθείας συνδεόμενα με τα ίδια
Επειδή η ρύθμιση του ΠΔ δεν υπαγορεύτηκε από δημόσιο συμφέρον ούτε πρόκειται να προσφέρει κανένα δημοσιονομικό όφελος, παρά μόνον την μείωση του εργατικού κόστους υπέρ μιας ομάδας εργοδοτών που ασκούν μονοπωλιακά τις υπεραστικές συγκοινωνίες
Επειδή αγνοείται ότι η προστασία των θέσεων εργασίας σε περίπτωση μεταβίβασης επιχείρησης ή εκμετάλλευσης δεν αποτελεί «προνόμιο» των εργαζομένων, αλλά νομοθετική επιταγή του εσωτερικού δικαίου (ΠΔ 178/2002), που θεσπίστηκε σε συμμόρφωση με δεσμεύσεις κοινοτικών οδηγιών (ΕΟΚ 77/187/14-2- 1977 και 98/50 ΕΚ)
Επειδή τίθεται θέμα οδικής ασφάλειας αφού οι εργασιακά ανασφαλείς νέοι οδηγοί θα είναι περισσότερο ευάλωτοι σε πιέσεις της εργοδοσίας
Επειδή, σύμφωνα με την ΟΣΜΕ, ήδη έχουν λάβει χώρα αναίτιες απολύσεις χωρίς να υπάρχει καμία από τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο με Α.Π. 53466/12.09.14 έγγραφο του Υπουργείου και για όλους τους λόγους που αναφέρονται και στην υπ’ αρ. 2039/27.08.2014 ερώτησή μας
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1.Ποιοί λόγοι οδήγησαν την κυβέρνηση στην έκδοση ΠΔ για ρύθμιση που η βουλή είχε απορρίψει δέκα μήνες πριν (δεν την είχαν αποδεχτεί ούτε οι βουλευτές των κομμάτων της συγκυβέρνησης); Τι απαντούν τα υπουργεία στις καταγγελίες για «ενδοτικότητα στις πιέσεις μίας κατηγορίας εργοδοτών, οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν τα οφέλη του μονοπωλίου στις δημόσιες αστικές και υπεραστικές μεταφορές, λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις και αναζητούν τρόπους να απαλλαγούν από το παλαιό προσωπικό».
2.Θα επανεξετάσουν το θέμα και θα προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να καταργηθεί άμεσα το Π.Δ. 94/2014 που απελευθερώνει τις απολύσεις των οδηγών ΚΤΕΛ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Στρατούλης Δημήτρης
Δερμιτζάκης Κωστής
Διακάκη Μαρία
Πετράκος Θανάσης
Σταθάς Ιωάννης
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
Το Γραφείο Τύπου