Με τον καθιερωμένο αγιασμό, αλλά και με σημαντικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό χτύπησε σήμερα το πρώτο κουδούνι στα σχολεία της Λακωνίας! Πανελλαδικά, σύμφωνα με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ,
τα σχολεία άνοιξαν με 12.000 κενές θέσεις νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών.
Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του τονίζει ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου τα κενά θα έχουν περιοριστεί στο 1% των θέσεων, με την τοποθέτηση 10.000 αναπληρωτών. Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας έχει εκτιμήσει πως οι κενές θέσεις θα είναι περίπου 500. Παράλληλα, 1.100 εκπαιδευτικοί θα είναι έτοιμοι να καλύψουν κενά που θα προκύψουν λόγω έκτακτων περιστάσεων.
Για το θέμα μίλησε σήμερα στον FLY ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λακωνίας, κύριος Παναγιώτης Κουμουνδούρος.
{youtube}SoTWFMWkdXw{/youtube}
Σώσον, Κύριε, τον λαόν Σου…
Στα προαύλια των σχολείων σήμερα θα ακουστεί το τροπάριο του Σταυρού. Σώσον, Κύριε, τον λαόν Σου…
Κάθε χρόνο αποκτά ολοένα και επιτακτικότερο χαρακτήρα. Αποκτά όχι νόημα ικεσίας, αλλά λαϊκής αξίωσης.
Ο αγιασμός δεν θα ξορκίσει τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας, που σφραγίζουν το σχολείο και προκαλούν ένταση των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών ανισοτήτων. Με 12.000 εκπαιδευτικά κενά ξεκινάει η νέα χρονιά, καθώς στα χρόνια του Μνημονίου μειώθηκε κατά 30% ο αριθμός των εκπαιδευτικών. Κανείς μόνιμος διορισμός δεν έγινε φέτος.
Το περιβόητο “Νέο Λύκειο” της μνημονιακής μεταρρύθμισης οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Διώχνει χιλιάδες εφήβους από την τάξη. Πυκνώνει τις στρατιές των ανέργων, πολλαπλασιάζει τον αριθμό των παιδιών που υφίστανται είτε τον κατ’ οίκον περιορισμό μπροστά στην τηλεόραση και τα video games, είτε την άσκοπη περιπλάνηση στις πλατείες της υποβαθμισμένης καθημερινότητας και της ανεργίας.
Τι μέλλον επιφυλάσσουν για το νεολαία, όταν επισήμως ο στόχος των δαπανών για την εκπαίδευση είναι να περιοριστούν το 2018 στο 1,9% του ΑΕΠ έναντι 5,5% του ΑΕΠ που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος; Τι μέλλον επιφυλάσσουν για τους νέους, όταν δεκάδες χιλιάδες, οι περισσότεροι πτυχιούχοι ΑΕΙ, ξενιτεύονται για να βρουν την τύχη τους;
Η ερήμωση που σαρώνει την κοινωνία και μετατρέπει την Ελλάδα σε αποικία χρέους αφήνει το σκληρό αποτύπωμά της στο σχολείο. Ο ανταγωνισμός και η επιχειρηματικότητα αναγορεύονται σε βασικές εκπαιδευτικές αξίες, η γενική μόρφωση υποχωρεί, η λογική του φροντιστηρίου αποδιαρθρώνει τον εκπαιδευτικό ρόλο. Χιλιάδες μαθητές έμειναν μετεξεταστέοι, οι περισσότεροι από λαϊκές γειτονιές (περίπου 14.000 περισσότεροι φέτος σε σύγκριση με πέρυσι), εξέλιξη που επιβεβαιώνει την κοινωνική φύση των εξεταστικών φραγμών.
Η μόρφωση από καθολικό κοινωνικό δικαίωμα μετατρέπεται ταχέως σε προνόμιο και εμπόρευμα. Όπως συμβαίνει και με την υγεία. Η τραγική υποβάθμιση του σχολείου και του εκπαιδευτικού είναι δείκτες της μετάλλαξης που υφίσταται ένας νευραλγικός κοινωνικός θεσμός.
Και αναδεικνύει ως άμεσο στόχο την υπεράσπιση των κοινωνικών δικαιωμάτων, κάτι που ο λαός πιστώνει στην κυβέρνηση της Αριστεράς.
Παναγιώτης Κουμουνδούρος
Παρέμβαση είχαμε και της ανεξάρτητης εκπαιδευτικής συνεργασίας ΕΛΜΕ Λακωνίας!
Διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών, πτυχή διάλυσης της δημόσιας εκπ/σης
Τα τέσσερα τελευταία χρόνια ο αριθμός των καθηγητών έχει μειωθεί κατά 35%. Πάνω από 30.000 καθηγητές, μόνιμοι και αναπληρωτές σταμάτησαν να εργάζονται, είτε λόγω συνταξιοδότησης, είτε λόγω έλλειψης διορισμών. Κλείσιμο σχολείων, συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών, αύξηση ωραρίου έκαναν «οικονομία». Η αύξηση της μαθητικής διαρροής εξυπηρετεί την «οικονομία» και είναι μέσα στους ανομολόγητους στόχους τους. Βασικό εργαλείο για αυτήν είναι το νέο εξεταστικό ναρκοπέδιο στα Λύκεια. Εξαιτίας του προβλέπουμε μια βίαιη εξώθηση των νέων από το Γενικό Λύκειο προς το Επαγγελματικό και κυρίως τη Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Σ’ αυτή την υπόθεση θα ευνοηθούν μόνο όσοι έχουν ακόμη την οικονομική δυνατότητα καταφυγής στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα. Η διάλυση της Παιδείας είναι αναπόφευκτο αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής που ασκούν κυβέρνηση – τρόικα.
Αλλά αυτό που έγινε στις 22 Ιουλίου του 2013 έχει άλλη βαρύτητα: Τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2.484 εκπαιδευτικοί και καταργήθηκαν πενήντα και πλέον ειδικότητες της τεχνικής εκπ/σης από το δημόσιο εκπ/κό σύστημα! Ειδικότητες που παρείχαν αυξημένη δυνατότητα εργασίας, όπως αυτές των νοσηλευτών και παραϊατρικών. Η απόκτηση πτυχίου σε αυτές τις ειδικότητες γίνεται πλέον και στα ιδιωτικά ΙΕΚ αυξάνοντας την πελατεία τους.
Πρέπει ακόμα μια φορά να πούμε ότι οι συνάδελφοι, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα είχαν προσληφθεί νόμιμα, πολλοί είχαν επιπλέον προσόντα (μεταπτυχιακά, δεύτερο πτυχίο, διατριβή κτλ) και δεν διέπραξαν κάποιο αδίκημα. Τους έσπρωξαν όλους σε ένα Γολγοθά εγγράφων, αιτήσεων, τους υποσχέθηκαν δεκάδες φορές ότι θα βελτιωθεί η κατάστασή τους και τους γέλασαν άλλες τόσες. Η ταλαιπωρία είναι διαρκής, ο εξευτελισμός, η ψυχική και οικονομική εξάντληση ατέλειωτη.
Υπάρχει απόλυτη ανάγκη να είμαστε δίπλα τους. Στοιχειώδης λογική υπαγορεύει ότι (όπως είπαν και οι ίδιοι) η κατάστασή τους δείχνει το μέλλον των υπολοίπων. Η κυβέρνηση και η τρόικα έκαναν επίδειξη πυγμής για να τρομοκρατήσουν όλους τους εργαζόμενους. Το αν το κατάφεραν ή όχι είναι στο χέρι μας να το αποδεικνύουμε καθημερινά. Έχουμε πολλούς τρόπους, από τη στάση μας στην αίθουσα και το Σύλλογο έως τη συμμετοχή μας στην εδραίωση ενός ισχυρού συνδικαλιστικού κινήματος ικανού να διαμορφώνει πολιτική και να ανατρέπει την ιδεολογία που προσπαθούν να επιβάλουν, την ιδεολογία του κέρδους και της αγοράς.
Είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να μην αφήσουμε να προχωρήσουν οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις. Ο αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία, για δωρεάν παιδεία όλων των παιδιών είναι δίκαιος και θα δικαιωθεί.
Να επιστρέψουν οι απολυμένοι στις θέσεις τους.
Να λειτουργήσουν οι ειδικότητες που καταργήθηκαν.
Να καλυφθούν τα κενά με διορισμούς.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΔΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ