Το προεδρικό διάταγμα για την αναπλήρωση ωρών τις μέρες των διακοπών του Πάσχα, στα σχολεία που πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις τη φετινή σχολική χρονιά δεν έχει να κάνει με ανησυχίες του Υπουργείου και της Κυβέρνησης για τη λειτουργία του σχολείου.
Είναι υποκρισία και μέτρο τιμωρίας. Η κυβέρνηση επιχειρεί να «τραβήξει το αυτί» όσων μαθητών δεν συμβιβάστηκαν με τις ελλείψεις σε καθηγητές, τα κενά σε όλη την Ελλάδα, με την υλοποίηση του νόμου για το «νέο λύκειο», με την κατάργηση των ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.
Των μαθητών όπου μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες και τα μαθητικά συμβούλια αγωνίστηκαν ακριβώς ενάντια σε αυτήν την κατάσταση που η κυβέρνηση με την πολιτική της έχει διαμορφώσει μέσα στα σχολεία, τις χιλιάδες διδακτικές ώρες που χάθηκαν και συνεχίζουν να χάνονται από την αρχή της χρονιάς.
Το πρόβλημα δεν είναι οι αγώνες που αναπτύχθηκαν για να υπάρχουν καθηγητές και βιβλία σε όλα τα σχολεία, για να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα, για να υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση από το κράτος, οι αγώνες ενάντια στο κλείσιμο σχολείων, στις συγχωνεύσεις και στα 30άρια τμήματα.
Το πρόβλημα είναι η άσχημη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί μέσα στα σχολεία, η εφαρμογή του «νέου λυκείου» και της τράπεζας θεμάτων με αποτέλεσμα οι καθηγητές να «τρέχουν την ύλη» ώστε τυπικά να την ολοκληρώσουν. Οι μαθητές να καλούνται να “εμπεδώσουν..;” ύλη που φτάνει μέχρι και τις 20 και 30 σελίδες ανά μέρα και μάθημα.
Η τρομοκράτηση πάει παρέα με την εφαρμογή του νόμου για το «νέο λύκειο» που επιβεβαιώνεται πως πρόκειται για ένα νόμο που επιτίθεται άγρια στα παιδιά των εργαζομένων, στερώντας τους το δικαίωμα στην μόρφωση.
Κανένας μαθητής να μην παραιτηθεί από το δικαίωμα να αγωνίζεται ενάντια στην πολιτική που τσακίζει τις ανάγκες και τα όνειρά του, να διεκδικεί να μορφώνεται με όρους, να παλεύει για το μέλλον και τη ζωή του αποφασίζοντας μέσα από συλλογική συζήτηση και δράση.
Οι μαθητές να δυναμώσουν αυτόν τον αγώνα, μαζί με τους γονείς και τους καθηγητές για να μην εφαρμοστεί το «νέο λύκειο» που καταδικάζει στην αμορφωσιά τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας.
Διεκδικούμε:
•Να παρθεί πίσω το Προεδρικό Διάταγμα για μάθημα μέσα στις διακοπές του Πάσχα
•Να μην δοθούν οι εξετάσεις στην Α’ λυκείου από τράπεζα θεμάτων. Οι εξετάσεις στο σχολείο να έχουν μόνο ενδοσχολικό προαγωγικό χαρακτήρα με την ευθύνη των εκπαιδευτικών, πάνω στην ύλη που έχει διδαχθεί
•Καμία ποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων