Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Πελοποννήσου, το μήνα Φεβρουάριο σημειώθηκαν 29 τροχαία ατυχήματα με παθόντες και πιο συγκεκριμένα 1 θανατηφόρο τροχαίο, 7 ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων και 21 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό.
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών, καταγράφηκαν συνολικά 37 παθόντες. Ειδικότερα, 1 νεκρός, 7 σοβαρά τραυματίες και 29 ελαφρά.
Αναλυτικά στοιχεία:
Ι. Τροχαία Ατυχήματα.
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Πελοποννήσου, σημειώθηκαν 29 τροχαία ατυχήματα με παθόντες (νεκροί, σοβαρά και ελαφρά τραυματίες), έναντι 30 που σημειώθηκαν το 2013 (μείωση 3%).
Ειδικότερα σημειώθηκαν:
•1 θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, έναντι 5 τον Φεβρουάριο του 2013 (μείωση 80%).
•7 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων, έναντι 2 τον Φεβρουάριο του 2013 (αύξηση 250%).
•21 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, έναντι 23 τον Φεβρουάριο του 2013 (μείωση 9%).
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών, καταγράφηκαν συνολικά 37 παθόντες (έναντι 57 το 2013). Ειδικότερα καταγράφηκαν:
•1 νεκρός τραυματίας, έναντι 5 τον Φεβρουάριο του 2013.
•7 σοβαρά τραυματίες, έναντι 2 τον Φεβρουάριο του 2013.
•29 ελαφρά τραυματίες, έναντι 50 τον Φεβρουάριο του 2013.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
•Παραβίαση προτεραιότητας.
•Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
•Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
•Παραβάσεις σήμανσης.
•Εσφαλμένη αποφευκτική ενέργεια.
ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης.
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Πελοποννήσου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο, ενώ επιπλέον πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση ημερίδες και ενημερώσεις του κοινού.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον Φεβρουάριο του 2014, συγκροτήθηκαν 420 συνεργεία ελέγχων μέθης, ενώ πραγματοποιήθηκαν 12.791 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 174 παραβάσεις. Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων και (2.084) επικίνδυνες παραβάσεις.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν:
•1.408 για υπερβολική ταχύτητα.
•53 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
•159 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
•2 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.
•118 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
•57 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
•18 για παραβίαση σηματοδότη.
•19 για αντικανονικό προσπέρασμα.
•175 για Κ.Τ.Ε.Ο.
•36 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.
•7 για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
•14 για μη κίνηση στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
•18 για αντικανονικούς ελιγμούς.
ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ενώ θα πρέπει να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Όταν οδηγούμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι :
•Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
•Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
•Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
•Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.
•Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
•Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.
•Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.
•Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα. Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας.
•Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
•Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς.
•Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.