Η οικονομική ανάπτυξη κάθε χώρας στηρίζεται στους δυναμικούς τομείς της, τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της καθώς επίσης και στο μοντέλο που έχει επιλέξει για να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του μέλλοντος.
Ο τουρισμός αναμφίβολα αποτελεί το βασικότερο πυλώνα της εθνικής και περιφερειακής μας οικονομίας, με πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στο εισόδημα και στην απασχόληση, γεγονός που τον καθιστά το δυναμικότερο ίσως τομέα για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας αλλά και την ταχύτερη έξοδό της χώρας μας από την κρίση.
Ειδικότερα για την Πελοπόννησο, λόγω των πλούσιων τουριστικών της πόρων, της παραγωγικής της διάρθρωσης και της γεωγραφικής της θέσης, η τουριστική αναπτυξιακή προοπτική αποτελεί στρατηγικής σημασίας προτεραιότητα.
Δεν νοείται όμως τουριστική ανάπτυξη μόνο με τη συμβολή των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου για καλύτερες προσφορές τιμών και για αναβαθμισμένες ποιοτικές υπηρεσίες. Θα πρέπει και η πολιτεία να συμβάλλει έμπρακτα προς αυτήν την κατεύθυνση.
Δεδομένων των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας, θεωρείται απαράδεκτη και απόλυτα εσφαλμένη η κίνηση της πρόσφατης εκρηκτικής αναπροσαρμογής των τιμών των διοδίων, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνάει σε ποσοστό το 60%, εκτινάσσοντας έτσι στα ύψη το κόστος της μετακίνησης.
Η νέα τιμολογιακή πολιτική στους σταθμούς διοδίων, σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής της βενζίνης, πλήττει όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους, κυρίως όμως τον κλάδο του τουρισμού, διαμορφώνοντας έτσι αρνητικό τουριστικό κλίμα σε μια περιοχή -όπως είναι η Πελοπόννησος- η οποία ως επί το πλείστον αποβλέπει στον εγχώριο τουρισμό, προσελκύοντας επισκέπτες που χρησιμοποιούν για τις διακοπές τους το αυτοκίνητο ως μεταφορικό μέσο.
Σημειώνεται δε, ότι μετά τις σαρωτικές αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων, ακόμα και μια σύντομη διαδρομή γίνεται απαγορευτική, που πολλές φορές φτάνει να ξεπερνάει και αυτήν την τιμή της μετακίνησης με αεροπλάνο.
Σύμφωνα με τη νέα ανατίμηση η οποία ισχύει από την 4η Φεβρουαρίου 2014, στους πολυσύχναστους αυτοκινητοδρόμους της Πελοποννήσου και ιδιαίτερα στο σκέλος Αθηνών-Κορίνθου, οι οδηγοί καλούνται να καταβάλουν αυξημένα διόδια και στις δύο κατευθύνσεις των σταθμών της Ελευσίνας και του Ισθμού, ενώ έχουν προστεθεί και λειτουργούν πλευρικοί σταθμοί διοδίων για την απαγόρευση της χρήσης του επαρχιακού δικτύου χωρίς επιβάρυνση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η χώρα μας έχει ξεπεράσει κάθε ρεκόρ, καθώς διαθέτει τα ακριβότερα διόδια στον κόσμο, ενώ παράλληλα, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία το γεγονός ότι στην Ελλάδα επιβάλλονται διόδια, εδώ και πολλά χρόνια, σε τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου, στα οποία η κατασκευή τους δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του τμήματος της εθνικής οδού που ενώνει την Κόρινθο με την Πάτρα.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανάπτυξη του τουρισμού στην Πελοπόννησο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό τόσο στην οδική προσβασιμότητα όσο και στην προσέλκυση επισκεπτών από την εσωτερική αγορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου εκφράζει την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκειά του αναφορικά με την αλόγιστη ανατίμηση των διοδίων, η οποία θα βλάψει ανεπανόρθωτα την τουριστική εξέλιξη πολλών περιοχών της Πελοποννήσου οι οποίες υπολείπονται ικανών τουριστικών υποδομών.
Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου