Η πρόσφατη “οργισμένη” καταγγελία του περιφερειακού συμβούλου κ. Στρατηγάκου Ηλία σχετικά με την εξαίρεση του λιμένος Γυθείου από τον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό του ΥΠΕΚΑ για τον τουρισμό και ειδικότερα για τον τουρισμό κρουαζιέρας , βάζει ζητήματα πολιτικά αλλά και ζητήματα ουσίας .
Το πολιτικό ζήτημα έγκειται στο γεγονός ότι ο κ .Στρατηγάκος (ως κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Λακωνίας επί έτη πολλά αλλά και σύμβουλος της πλειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου που διαχειρίζεται τις τύχες της Λακωνίας) φέρει (μαζί με άλλους πολλούς) βαρύτατες ευθύνες για τη μνημονιακή λαίλαπα που πλήττει τη χώρα και το λαό , ευθύνες που δεν παραγράφονται με δήθεν καταγγελίες την ώρα που «καταρρέει η Ρώμη της συγκυβέρνησης» .
Τα ζητήματα ουσίας είναι τα παρακάτω:
1.Ο σχεδιασμός του ΥΠΕΚΑ , σύμφωνα με την υπ. αριθμ.67659 απόφαση , δίνει , για τον τουρισμό κρουαζιέρας , προτεραιότητα σε λιμάνια περιοχών που διαθέτουν αεροδρόμια διεθνών συνδέσεων .
Ως γνωστόν , η Λακωνία (αν και είχε τη βασική υποδομή στο Πυρί) με ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ που κυβέρνησαν τη χώρα από το 1974 έως και σήμερα , δεν απέκτησε ΠΟΤΕ Αεροδρόμιο ενώ την πρόσφατη ελπίδα και διεκδίκηση για δημιουργία αεροδρομίου στη Λακωνία την εξανέμισε η σημερινή πλειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου (στην οποία μετέχει ενεργά ο κ. Στρατηγάκος) «κλέβοντας» από τη Σπάρτη την προοπτική δημιουργίας αεροδρομίου και μεταφέροντάς την στην Τρίπολη !!!
2.Το ΥΠΕΚΑ , επίσης , με την ίδια απόφαση , δίνει προτεραιότητα στα λιμάνια Πειραιά , Θεσσαλονίκης , Κατάκολου , Ρόδου , Βόλου , Καβάλας , Κω , Πάτμου , Πύλου , Μυκόνου , Σαντορίνης και Καλαμάτας επειδή «έχουν τη δυνατότητα ή μπορούν να αποκτήσουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια…».
Το λιμάνι του Γυθείου από καταβολής της νέας πόλης έως και σήμερα , με κύρια ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ που διαχειρίστηκαν τις τύχες του Ν. Λακωνίας , παρέμεινε ένα μικρό περιφερειακό λιμανάκι σε αντίθεση με το γειτονικό λιμάνι της Καλαμάτας (αλλά και με πολλά άλλα λιμάνια) το οποίο έχει ήδη βάλλει πλώρη για να λειτουργήσει ως λιμάνι διεθνούς εμβέλειας .
Η παρέμβαση που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στο λιμάνι του Γυθείου για επέκταση του προσήνεμου μώλου θα δώσει στο λιμάνι του Γυθείου τη δυνατότητα να φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια με μήκος μόλις 200 μέτρων , τη στιγμή που άλλα λιμάνια έχουν δυνατότητες για φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων 450 ή ακόμα κι 600 μέτρων.
Επομένως με ευθύνη της πλειοψηφίας του περιφερειακού συμβουλίου , στην οποία μετέχει και ο κ . Στρατηγάκος το λιμάνι του Γυθείου , ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης που του γίνεται , θα είναι ένα λιμάνι μικρών δυνατοτήτων , το οποίο θα βλέπει συνεχώς την πλάτη των υπολοίπων ανταγωνιστικών λιμανιών .
Προφανώς το ΥΠΕΚΑ , για τους λόγους αυτούς , έβγαλε έξω από τον εθνικό σχεδιασμό το λιμάνι Γυθείου επειδή ΟΥΤΕ έχει αλλά κι επειδή κρίνει πως δε θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μεγάλα κρουαζιερόπλοια .
Η αντικειμενική αυτή αλήθεια , βεβαίως , δεν παραγράφει τις διαχρονικές ευθύνες του ΥΠΕΚΑ αλλά και των εκάστοτε κυβερνήσεων που πάντοτε αντιμετώπιζαν τη Λακωνία ως «ξένη χώρα» η οποία απλώς συνορεύει με την υπόλοιπη Ελλάδα .
Ας σταματήσουν λοιπόν οι αίτιοι της σημερινής τραγικής κατάστασης να προσπαθούν να αποκρύψουν τις ευθύνες τους δημιουργώντας κουρνιαχτό με δήθεν καταγγελίες και διαμαρτυρίες .
Ο Λαός έχει μνήμη και , πλέον , έχει και πικρή εμπειρία , ώστε με σύνεση και νηφαλιότητα να αποδώσει «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» κατά τις επόμενες εκλογές .
Η Σπάρτη και η Λακωνία δικαιούνται καλύτερη τύχη απ’ αυτήν που της επιφυλάχθηκε έως σήμερα.
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Συνεργασία για την Αυτοδιοίκηση (ΑΝ.Α.Σ.Α.)