Λακωνία: Μερική αποκατάσταση της μεταφοράς μαθητών

Τις τελευταίες ημέρες, σε συνεργασία με την Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας κ. Αδαμαντία Τζανετέα, απευθυνθήκαμε μέχρι και στον συμπατριώτη μας αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Βουλευτή Λακωνίας κ. Λεωνίδα Γρηγοράκο,

καθώς και στις αρμόδιες -κεντρικές- υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών ώστε να ξεκαθαρίσει άμεσα ένα θέμα, που τείνει να εξελιχθεί σε θρίλερ και το οποίο καθυστερεί την διαδικασία που, πιθανότατα, θα οδηγήσει στην έναρξη της μεταφοράς με ταξί μεγάλου αριθμού δικαιουμένων αυτής μαθητών στην Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας· και συνεπώς στερεί από εμάς το όποιο ελάχιστο μεροκάματο και, κυρίως, από τους δικαιούχους μαθητές και τις οικογένειές τους το -όποιο κουτσουρεμένο- αγαθό της μεταφοράς, σε ορισμένες των περιπτώσεων και της εκπαίδευσης.

Και αναφερόμαστε στην ερμηνεία και την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου για τον υπολογισμό του ανώτερου κόστους ενός δρομολογίου που εκτελείται με Ε.Δ.Χ. αυτ/το ταξί. Οι άμεσες προφορικές οδηγίες που εδόθησαν από τους αρμόδιους υπαλλήλους -σχεδιαστές του μαθηματικού τύπου- προς τους αρμόδιους υπαλλήλους της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, παρήγαγαν κάποια σημαντικά αποτελέσματα προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν έλυσαν όμως συνολικά το πρόβλημα, αφού προσκρούουν σε άλλες -έγγραφες, επίσημες- ερμηνείες/οδηγίες του Παραρτήματος της σχετικής ΚΥΑ (24001/11-6-2013 – Β΄ 1449), που, εφαρμοζόμενες, παράγουν διαφορετικά αποτελέσματα. Επιπλέον, οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας, για λόγους που δεν κατανοούμε, θεωρούν, χαρακτηρίζουν και συμπεριλαμβάνουν στον υπολογισμό όλες τις κατοικημένες περιοχές της Λακωνίας, ακόμη και αυτές που έχουν τα χαρακτηριστικά εκτεταμένων, πυκνών και συνεχόμενων κατοικημένων περιοχών (λ.χ. η Σπάρτη μαζί με την ευρύτερη περιοχή της: Μαγούλα, Αμύκλες, Παλαιολόγιο, το Γύθειο με το Μαυροβούνι, η Σκάλα με το Βλαχιώτι και το Έλος, οι Μολάοι με τα Πάκια, ο Ασωπός με τα Παπαδιανικα, η Νεάπολη με τον Κάμπο, η Αρεόπολη κ.λπ.), ως περιοχές «ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ» κάτι που μας μειώνει ακόμη περισσότερο τις απίστευτα χαμηλές τιμές των δρομολογίων και δεν βοηθά στο να γίνουν αυτά, αν όχι ελκυστικά, τουλάχιστον υποφερτά. Εδώ σημειώνουμε ότι οι προαναφερόμενες περιοχές, κατά την άποψή μας, αλλά κυρίως κατά την άποψη που μας έχουν προφορικά εκφράσει αρμόδιοι του Υπουργείου, ασφαλώς και τηρούν το πνεύμα του νόμου και μπορούν κάλλιστα και χωρίς κανένα πρόβλημα να χαρακτηριστούν ως περιοχές «ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ», κάτι που θα βοηθήσει τα μέγιστα στην μεταφορά περισσότερων δρομολογίων. Παραθέτουμε ένα παράδειγμα για την πλήρη κατανόηση του προβλήματος: Ένα δρομολόγιο που έχει ως αφετηρία το Μαυροβούνι του Γυθείου και αποβίβαση το Ειδικό Σχολείο Συκαρακίου Σπάρτης, ενώ τα μισά σχεδόν χιλιόμετρα βρίσκονται εντός συνεχόμενων και πυκνών κατοικημένων περιοχών (Μαυροβούνι-Γύθειο-Αιγιές κ’ Τραπεζοντή-Αμύκλες-Σπάρτη-Συκαράκι), περιοχές με εξαιρετικά βραδεία κίνηση του ταξί, οι αρμόδιες Υπηρεσίες, άδικα αψυχολόγητα και αυθαίρετα χαρακτηρίζουν -και τιμολογούν- το δρομολόγιο αυτό, στο σύνολό του, ως «ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ».      

Το συνδικαλιστικό κίνημα, τα Σωματεία και οι μεταφορείς εκμεταλλευτές ταξί είμαστε στη διάθεση όλων των Υπηρεσιών για την όποια αρωγή μπορούμε να τους παράσχουμε· όμως, τις τελευταίες ημέρες κουραστήκαμε υπερβολικά, αγανακτήσαμε και δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε άλλο την ασυνεννοησία και την έλλειψη δυνατότητας συντονισμού των Υπηρεσιών, όλων των εκφάνσεων του Κράτους για τόσο απλά πράγματα, που, βοηθούντος της τεχνολογίας, θα μπορούσαν να είχαν επιλυθεί, κυριολεκτικά και με ελάχιστα «κλικ» των πλήκτρων ενός υπολογιστή.

Θα μπορούσαμε λοιπόν, εκ του ασφαλούς και απολύτως δικαιολογημένα, λόγω κυρίως μη εγκύρων -διφορούμενων και συνεχώς αλληλοσυγκρουόμενων- παρεχομένων στοιχείων προς εμάς, να μην εκτελέσουμε τα δρομολόγια μέχρι το οριστικό ξεκαθάρισμά τους.

Όμως, για λόγους σεβασμού, ευαισθησίας και αγάπης για τους μαθητές που μεταφέρουμε, κυρίως για τα παιδιά των Ειδικών Σχολείων, καθώς και για λόγους καλής διάθεσης έναντι της κ. Αντιπεριφερειάρχη που δεσμεύτηκε για την άμεση επίλυση όλων αυτών των θεμάτων, αποφασίσαμε, από μεθαύριο Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013, να εκτελέσουμε -με επιφύλαξη- τα δρομολόγια προς (και από) τα τρία Ειδικά Σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας (Καραβά & Συκαρακίου Σπάρτης και Πακίων Μολάων), λόγω του ότι για αυτά μόνο τα δρομολόγια υπάρχουν -όπως μας γνωστοποίησαν- επαρκή στοιχεία (πλήρης και επικαιροποιημένα αιτήματα Σχολείων, αριθμός μεταφερόμενων μαθητών κ.λπ.), -πλην ασφαλώς του ακριβούς προβλεπομένου ανώτατου νόμιμου κόστους εκτέλεσής τους- και για αυτά και μόνο αυτά κληθήκαμε σήμερα να διαπραγματευτούμε και να μεταφέρουμε. Το αργότερο μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 04 Οκτωβρίου 2013 θα πρέπει να έχουν απαντηθεί όλα τα ερωτηματικά, να έχουν ξεδιαλυθεί εντελώς οι πολλαπλές ερμηνείες της εφαρμογής εκτέλεσης του μαθηματικού τύπου για τον υπολογισμό του κόστους των συγκεκριμένων δρομολογίων (και όλων των υπόλοιπων προς διαπραγμάτευση δρομολογίων Ε.Δ.Χ. αυτ/των), καθώς και να έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες που θα οδηγήσουν σε μια αξιοπρεπή και ασφαλή αποζημίωση των μεταφορέων, σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούμε στην εξαιρετικά δυσάρεστη θέση να διακόψουμε τη μεταφορά.    

Με την έναρξη εκτέλεσης των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών προς τα Ειδικά Σχολεία επιτυγχάνεται η ανακούφιση μιας μικρής αλλά ιδιαίτερης μερίδας μαθητών, των οικογενειών τους και επιλύεται -ελπίζουμε και ευχόμαστε οριστικά και χωρίς αναταράξεις- ένα σημαντικό κοινωνικό θέμα. Δεν αρκεί όμως αυτό. Επιβάλλεται η άμεση έναρξη της μεταφοράς όλων των δικαιούχων μαθητών που φοιτούν στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, όταν μάλιστα οι οικογένειές τους δεν έχουν ούτε τη δυνατότητα ούτε τα οικονομικά μέσα για να καλύψουν το καθημερινό κόστος μεταφοράς των παιδιών τους, συχνά για μεγάλες αποστάσεις.

Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο που διαμορφώνεται από την απαράδεκτη και ανάλγητη μνημονιακή πολιτική κατάργησης όλο και περισσότερων παροχών κοινωνικού χαρακτήρα που -στην προκείμενη περίπτωση η επιβολή όρων και προϋποθέσεων που, δικαίως σε ελάχιστες περιπτώσεις και αδίκως στη συντριπτική πλειοψηφία αυτών-, οδηγούν στη μείωση των δικαιούχων μεταφοράς μαθητών, οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι φορείς (Υπουργείο, Περιφέρεια, Υπηρεσίες κ.λπ.) οφείλουν να ξεπεράσουν εαυτούς, επισπεύδοντας και τρέχοντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες, ώστε να παρασχεθούν, το συντομότερο δυνατό, και σε όσο το δυνατόν περισσότερους δικαιούχους μαθητές της Λακωνίας υπηρεσίες μεταφοράς. Προς αυτή την κατεύθυνση καθοριστικό ρόλο έχουν ασφαλώς και οι Διευθυντές των Σχολείων, καθώς και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που συλλέγουν και προωθούν έγκαιρα τα απαραίτητα αιτήματα/στοιχεία των μαθητών και των γονέων τους, τα οποία στην τρέχουσα περίοδο, εκ των πραγμάτων, πρέπει να είναι και επικαιροποιημένα και απόλυτα συμβατά με τις πραγματικές ανάγκες μεταφοράς, δεδομένης της έναρξης εδώ και δυο εβδομάδες του σχολικού έτους και της -πιθανολογούμενης- ολοκλήρωσης των αιτημάτων και των τυχόν μεταγραφών.

Εμείς, επαναλαμβάνουμε, ότι βρισκόμαστε ανά πάσα στιγμή στη διάθεση της κ. Αντιπεριφερειάρχη και κάθε άλλου εμπλεκόμενου για οποιαδήποτε συνεργασία και διαβούλευση για την επίλυση/ομαλοποίηση της μεταφοράς των μαθητών.

Τέλος καλούμε τους ελάχιστους που, σύμφωνα με πληροφορίες μας, εκτελούν μεταφορές μαθητών με ιδιωτικής χρήσης επιβατικά αυτ/τα, σε δρομολόγια που αναφέρονται, υπολογίζονται και αποζημιώνονται ως «δρομολόγια με ταξί», να διερευνήσουν άμεσα τη νομιμότητα αυτής της μεταφοράς και, κατ’ επέκταση, την συμπερίληψη του δρομολογίου τους στα νομίμως αποζημιωνόμενα δρομολόγια από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών.    
 

Για το Σωματείο «Η ΑΠΕΛΛΑ», ο πρόεδρος Σωτήρης Ροϊνός

Για τον Συνεταιρισμό Γυθείου,  ο πρόεδρος Δημήτρης Τζανάκος
 
Για το Σωματείο «Ο ΕΥΡΩΤΑΣ», ο πρόεδρος Ιωάννης Μαρτσούκος

Για την Ένωση «Ε.Λ.Ι.Α.», ο πρόεδρος Γιώργος Περδίκης

Για την Ένωση Μεταφορέων μαθητών, ο διαχειριστής/εκπρόσωπος Πέτρος Μορφίρης