Η εικόνα κατάρρευσης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (και) στην Αργολίδα αντικατοπτρίζει την απάνθρωπη μνημονιακή πολιτική η οποία εφαρμόζεται ακόμα και στον ευαίσθητο αυτό χώρο της Παιδείας.
Ως αποτέλεσμα έχει τα παιδιά και τα νήπια που χρήζουν τη μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης, υποστήριξης και αρωγής να τυγχάνουν της πιο άδικης μεταχείρισης από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων οδηγώντας σε απόγνωση τις οικογένειές τους.
Πιο συγκεκριμένα, η κατάσταση έτσι όπως διαμορφώνεται με το πέρας του πρώτου σχολικού μήνα είναι αποκαρδιωτική:
Το Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Αργολίδας στο Ναύπλιο μέχρι και σήμερα παραμένει χωρίς στελέχωση πέραν του προϊσταμένου, γεγονός που ακυρώνει το βασικό μέλημα της δράσης του, δηλαδή τη διάγνωση των δυσκολιών των παιδιών και των νηπίων, με εγνωσμένες ανάγκες διάγνωσης που φτάνουν στα 250-300 παιδιά και νήπια το χρόνο.
Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Άργους δεν λειτουργεί, τρίτη σχολική βδομάδα ήδη, καθώς δεν υπάρχει καθόλου προσωπικό, επιστημονικό, εκπαιδευτικό ή βοηθητικό.
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Άργους λειτουργεί με απόσπαση έξι εκπαιδευτικών με οργανική θέση σε τμήματα ένταξης, αφενός, δηλαδή, σε βάρος των παιδιών που φοιτούν στα τμήματα ένταξης αφετέρου σε βάρος των εκπαιδευτικών που αποσπώνται ερήμην της θέλησής τους. Επιπλέον, το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό ακόμα αναμένει την πρόσληψή του την ώρα που οι λίστες του Υπουργείου είναι καθόλα έτοιμες.
Το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αργολίδας (Λευκάκια Ναυπλίου), το μόνο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, παραμένει και αυτό χωρίς στελέχωση πέραν του προϊσταμένου και ελάχιστων ειδικοτήτων, ενώ τα προβλήματα μεταφοράς καθηλώνουν το 85% των μαθητών στο σπίτι αφού από τα 35 παιδιά μόνο 5 έχουν δυνατότητα αυτόνομης πρόσβασης στο σχολείο.
Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης Αργολίδας επίσης παραμένει χωρίς στελέχωση με ΕΒΠ (συνοδοί, νοσηλευτές κλπ), γεγονός που δεν επιτρέπει σε παιδιά με βαριές αναπηρίες να παρακολουθήσουν το Εργαστήριο, ακυρώνοντας την έννοια της υποδοχής αυτών, ακριβώς, των παιδιών, που αδυνατούν να φοιτήσουν στο Επαγγελματικό Γυμνάσιο, λόγω των σοβαρών υστερήσεών τους.
Οι πρόσθετες δομές στήριξης υπολειτουργούν. Από τα δεκατρία τμήματα ένταξης με οργανικότητα σε Δημοτικά Σχολεία στην Αργολίδα λειτουργούν μονάχα δύο αφού τα μεν έξι τμήματα “άδειασαν” καταχρηστικά και παράτυπα από τους εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν στο Ειδικό Δημοτικό τα υπόλοιπα δε πέντε τμήματα δεν έχουν πληρωθεί ακόμα. Επιπλέον, η δομή της παράλληλης στήριξης δεν έχει ακόμα λειτουργήσει στην Αργολίδα, παρά την οριστική κύρωση των πινάκων ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Επειδή η κατεδάφιση της Ειδικής Αγωγής φαίνεται να έχει ήδη δρομολογηθεί στην Αργολίδα αλλά και πανελλαδικά ,
Επειδή τα παιδιά και οι οικογένειές τους υφίστανται μια επιπρόσθετη υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και της εκπαίδευσής τους λόγω αυτής της κατάστασης,
Επειδή, σύμφωνα και με το άρθρο 16 παρ.4 του Συντάγματος: “όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους”
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί άμεσα το Υπουργείο προκειμένου χωρίς άλλη καθυστέρηση να εξομαλυνθεί η απελπιστική κατάσταση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση;
2.Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου αναφορικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Αργολίδα και όχι μόνο; Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σχεδιασμός για την υπέρβαση των προβλημάτων λειτουργίας και στελέχωσης που ανακύπτουν κάθε χρόνο και πιο οξυμμένα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτριος Κοδέλας