Για μια ακόμα φορά τα πραγματικά προβλήματα του εγκαταλειμμένου από την κεντρική και την περιφερειακή εξουσία Νομού Λακωνίας παίζονται και χάνονται στο καζίνο των μικροκομματικών σκοπιμοτήτων , της ψηφοθηρίας…
και των επιδιώξεων πολιτικών προσώπων τα οποία προσπαθούν να αποκρύψουν την αποτυχία τους πίσω από εξαγγελίες έργων βιτρίνας . Ταυτόχρονα, «αποκαλύπτονται» με τη δημόσια περιφρόνηση τους απέναντι σε αποφάσεις συλλογικών οργάνων των οποίων μάλιστα προεδρεύουν. Πρόκειται για βαθειά αντιδημοκρατικές συμπεριφορές που απαξιώνουν την ίδια την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου , η Περιφερειακή Ενότητας Λακωνίας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ βαθμού του Νομού έχουν χρεωθεί (μεταξύ άλλων πολλών) και με την ευθύνη αποκατάστασης και ολοκλήρωσης των τριών γεφυρών που βρίσκονται πάνω στον Ευρώτα : Τη μεταλλική γέφυρα της εισόδου της Σπάρτης , τη μεταλλική γέφυρα της Σκάλας και τη νέα γέφυρα της Σκούρας .
-Η υπεραιωνόβια μεταλλική γέφυρα της Σπάρτης χαρακτηρίστηκε ως ακατάλληλη κι επισφαλής κατά το 2001 οπότε κι έκλεισε . Έκτοτε η γέφυρα παραμένει επί 12 χρόνια εγκαταλειμμένη από τους αρμοδίους φορείς (Υπουργείο , Περιφέρεια , Περιφερειακή Ενότητα , Δήμο Σπάρτης) , παρ’ όλο που το σημείο εκείνο έχει μεταβληθεί σε πραγματική καρμανιόλα για τους διερχόμενους πολίτες και είσοδος ντροπής για τη Σπάρτη και τη Λακωνία .
-Η μεταλλική γέφυρα της Σκάλας , κατασκευής του 1896 , ύστερα από αυτοψία κλιμακίου Μηχανικών του ΥΠΕΧΩΔΕ (2001) χαρακτηρίστηκε ως «ακατάλληλη» λόγω επικίνδυνων φθορών και λόγω της μικρής κλάσης φορτίων που μπορεί να δεχθεί κι επισημάνθηκε αρμοδίως η άμεση ανάγκη παύσης της λειτουργίας της και η αντικατάστασή της (ΥΠΕΧΩΔΕ/ΔΜΕΟ/γ/150/31-3-2003). Παρά ταύτα η γέφυρα της Σκάλας συνεχίζει να λειτουργεί , με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των διερχομένων και για τις περαιτέρω οδυνηρές συνέπειες για το νομό σε περίπτωση που συμβεί το απευκταίο .
-Η νέα γέφυρα της Σκούρας εδώ και χρόνια πολλά έχει μείνει στα «πέδιλα» , θύμα κι αυτή της σκανδαλώδους εργολαβίας του δρόμου Σκούρας-Πυρί που έχει καταντήσει σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας» .
Ενώ λοιπόν η Περιφέρεια Πελοποννήσου , η Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας και οι Δήμοι της Λακωνίας έχουν , λόγω ανικανότητας και αδιαφορίας , ανοιχτά αυτά τα τρία μεγάλα μέτωπα των γεφυρών του Ευρώτα (πολύ σημαντικών για την ανάπτυξη του Νομού και για την ασφάλεια κι εξυπηρέτηση των πολιτών) παρουσιάζουν , αίφνης , μόλις ένα χρόνο πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 , το έργο της επέκτασης της οδού Λυκούργου της Σπάρτης και της δημιουργίας μιας τέταρτης νέας γέφυρας πάνω στον Ευρώτα !!! Ένα φαραονικό «έργο» το οποίο θα κοστίσει υπέρογκα ποσά και θα πλήξει καίρια το φυσικό περιβάλλον και τον Ευρώτα , μόνο και μόνο για να συντομευθεί μια επί μέρους διαδρομή κατά 1,5 χλμ. , περίπου !!!
Με τέτοιου είδους πολιτικές συμπεριφορές και πρακτικές λύνονται για τους πολίτες της Λακωνίας οι απορίες , γιατί ο Νομός παραμένει επί 10ετίες στο περιθώριο , στη στασιμότητα και στην υπανάπτυξη.
Αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά η παντελής έλλειψη προγραμματισμού σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και η σπατάλη δημόσιων πόρων για μικροκομματικές και προεκλογικές σκοπιμότητες. Αυτοί που «κατακεραυνώνουν», υποτίθεται, τον λαϊκισμό και τις μικροκομματικές σκοπιμότητες είναι οι ίδιοι – σε όλα τα επίπεδα – που λειτουργούν με μοναδικό κριτήριο τις πελατειακές σχέσεις και το «γάτζωμα» στην όποια εξουσία.
Ας μας απαντήσουν, που είναι οι ,μελέτες σκοπιμότητας και κόστους – οφέλους για το έργο της νέας γέφυρας που προτείνουν; Σε ποιο ευρύτερο σχεδιασμό για το οδικό δίκτυο της Λακωνίας εντάσσεται; Ποιες οι προτεραιότητες τους;
Η δυσμενής αυτή κατάσταση , που είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος της χώρας , δεν μπορεί να μεταβληθεί ριζικά παρά μόνο μέσα από πολιτική αλλαγή , η οποία θα δώσει στη χώρα μας , στην Περιφέρεια , στο Νομό Λακωνίας και στους Δήμους της Λακωνίας τις δημιουργικές δυνατότητες και την ευοίωνη προοπτική που δικαιούνται , με αποκλειστικό γνώμονα τα συμφέροντα του Λαού και του τόπου.