Με την ευκαιρία της διενέργειας των θερινών εκπτώσεων που θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 15 Ιουλίου και θα λήξουν το Σάββατο 31 Αυγούστου, η ΕΣΕΕ κάλεσε τους εμπόρους όλης της χώρας να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
3. Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.
4. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους. Ειδικότερα:
Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
Το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς μπορεί να δώσουν στις δοκιμαζόμενες επιχειρήσεις μία ανάσα μέσα στην βαθύτατη κρίση. Καλούμε τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παρεμπόριο και τους διαβεβαιώνουμε ότι, μέσα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα εξαντλήσουμε όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση και χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης των προϊόντων που προσφέρουμε.
Τέλος, οι προσφορές που ήδη διενεργούνται, λειτουργούν στο μυαλό του καταναλωτή, εισαγωγικά ως «προπομπός» της επίσημης περιόδου των θερινών τακτικών εκπτώσεων. Ο εμπορικός κόσμος παρά τη μείωση του τζίρου στο λιανεμπόριο από την αρχή του χρόνου κατά 15% συγκριτικά με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο ελπίζει φέτος, ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων στις θερινές εκπτώσεις θα κινηθούν σε καλύτερα επίπεδα λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
Εμπόριο και τουρισμός μπορούν να δυναμώσουν μαζί.