Οι Κασσάνδρες που προέβλεπαν δραματική μείωση των κρατήσεων προς την Ελλάδα λόγω του προσφυγικού και των αναταραχών στην γειτονική Τουρκία, δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται. Αντιθέτως, οι φετινές κρατήσεις από Γερμανία προς Ελλάδα οδεύουν προς νέο ρεκόρ, σύμφωνα με την Deutsche Welle.
Με αφορμή την διεξαγωγή της πολύ σημαντικής για την Γερμανική Αγορά διεθνή έκθεση CMT της Στουτγάρδης (14-22 Ιανουαρίου), το ελληνικό πρόγραμμα της Deutsche Welle καταγράφει τα πρώτα αποτελέσματα των κρατήσεων για την επόμενη τουριστική σεζόν.
Η τάση φέτος θέλει τους Γερμανούς να προγραμματίζουν από νωρίς τις φετινές τους διακοπές, με αποτέλεσμα η ζήτηση για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα να έχει αυξηθεί κατακόρυφα. «Πολλοί Γερμανοί που δεν έκαναν διακοπές πέρσι, κλείνουν φέτος τα πακέτα τους πιο νωρίς», τονίζει ο Ζεμπάστιαν Έντελ από την TUI.
Σύμφωνα με το γερμανικό κολοσσό του τουρισμού, TUI, o αριθμός των κρατήσεων προς Ελλάδα στην “καυτή” φάση του Ιανουαρίου είναι αυξημένος κατά 41% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, τάση που αναμένεται να αυξηθεί μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης CMT της Στουτγάρδης.
Η Ελλάδα είναι κατά την έναρξη της φετινής σεζόν το φαβορί στην γερμανική αγορά και κινείται ακόμη καλύτερα από τα περσινά πολύ καλά επίπεδα. Μετά από πολλά χρόνια η Ελλάδα κατάφερε πέρσι να αναρριχηθεί και πάλι στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων, ακολουθώντας την Ισπανία και αφήνοντας πίσω της την Τουρκία στην τρίτη θέση.
Οι βασικοί λόγοι για την κατακόρυφη αυτή αύξηση της ζήτησης για πακέτα διακοπών στην Ελλάδα σχετίζονται αναμφίβολα και με τις δραματικές εξελίξεις στη γειτονική Τουρκία. Εντούτοις δεν είναι ο κύριος λόγος. Όπως δήλωσε προς τη Deutsche Welle η εκπρόσωπος τύπου της TUI Άνγια Μπράουν, τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα στο πεδίο του τουρισμού, τόσο από την πλευρά των ξενοδόχων όσο και από την ίδια την TUI, η οποία έχει εκμεταλλευτεί τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού για την επέκταση της τουριστικής περιόδου και το άνοιγμα νέων ελληνικών προορισμών, προσφέροντας στους Γερμανούς περισσότερες επιλογές για τις διακοπές τους.
Σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου, την αυξημένη ζήτηση από τη Γερμανία προς Ελλάδα αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό η ανάλογη ζήτηση για δρομολόγηση νέων πτήσεων προς Ελλάδα, σε αντίθεση με την Ισπανία και την Τουρκία, που η ζήτηση είναι αρνητική για δρομολόγηση νέων πτήσεων. Συνολικά καταγράφεται αύξηση 19% των προγραμματισμένων θέσεων, η οποία μεταφράζεται σε 3,6 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με τα δεδομένα της Ελληνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων. Πάνω από το 50% των πρόσθετων θέσεων προέρχεται από τις γερμανόφωνες χώρες. Με τη Γερμανία να καταγράφει αύξηση θέσεων 46%, την Αυστρία 84% και την Ελβετία 26%.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Κω. Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας κρατήσεων Traveltainment, το Δεκέμβριο τρεις ελληνικοί προορισμοί (Κως, Ρόδος, Ηράκλειο) εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Η Κως βρέθηκε στην κορυφή με άνοδο κρατήσεων 182%, ενώ την ακολούθησαν Ρόδος και Ηράκλειο με αύξηση 68% και 66% αντίστοιχα. Κάτι που αποτελεί βασική ένδειξη ότι οι Γερμανοί tour operator θέλουν να στηρίξουν τον προορισμό (Κω), αφού έχουν επενδύσει συστηματικά επί χρόνια σε αυτόν.
Βεβαίως, Κρήτη και Ρόδος θα καρπωθούν και φέτος την άνοδο των κρατήσεων, αμφότεροι οι δύο προορισμοί σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις σημειώνουν μία σημαντική αύξηση 40% των νέων απευθείας πτήσεων. Ανάλογη εικόνα παρατηρείται και σε μικρότερους προορισμούς, όπου Μύκονος και Σαντορίνη φαίνεται πως θα έχουν στη διάθεσή τους υπερδιπλάσιες θέσεις σε σύγκριση με πέρυσι και η Ζάκυνθος υπερτριπλάσιες! Έως τώρα οι tour operators ζητούν σε Μύκονο και Σαντορίνη περί τις 70.000 θέσεις επιπλέον σε κάθε προορισμό, που μεταφράζονται σε αύξηση 161% και 139% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι. Αντίστοιχα, η Ζάκυνθος θα καταγράψει τη μεγαλύτερη αύξηση θέσεων μεταξύ όλων των ελληνικών προορισμών φθάνοντας στο εντυπωσιακό + 235% !
Σε απόλυτους αριθμούς όμως η πρωτοκαθεδρία της Κρήτης είναι αναμφισβήτητη με 1,5 εκατομμύριο προγραμματισμένες θέσεις από κοινού το Ηράκλειο και τα Χανιά. Πάντως, η στροφή των tour operator προς το Ιόνιο φαίνεται να είναι γενική τάση, αφού πέραν της τεράστιας αύξησης της ζήτησης για τη Ζάκυνθο, αυξήσεις καταγράφουν όλοι οι προορισμοί:Κέρκυρα (+31%), Λευκάδα-Πρέβεζα μέσω Ακτίου (+15%) και Καλαμάτα (+107%).