Κινητικότητα σε… ρυθμό χελώνας παρουσιάζει η υπόθεση αξιοποίησης του λιμανιού της Καλαμάτας, καθώς χθες υπογράφτηκε η σύμβαση για την αναγκαία μελέτη επικαιροποίησης του μάστερ πλαν η οποία θα ολοκληρωθεί -αν όλα πάνε καλά- το 2018.
Μέχρι τότε δεν μπορεί να γίνει καμία σοβαρή εργασία αναβάθμισης στο λιμάνι, ενώ κανένας δεν γνωρίζει αν μετά από δύο χρόνια θα υπάρχουν χρήματα για όσα θα προβλέπει το νέο μάστερ πλαν. Η μελέτη επικαιροποίησης εκτιμάται ότι θα κοστίσει 650.381 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Δεν αποκλείεται όμως, όπως συμβαίνει συχνά στην Ελλάδα με συνέπεια να σπαταλώνται απίστευτα χρήματα σε μελέτες, να περάσουν πάλι τα χρόνια χωρίς να γίνει κανένα έργο στο λιμάνι και να χρειαστεί την επόμενη δεκαετία μια νέα επικαιροποίηση του μάστερ πλαν, που θα χρηματοδοτηθεί για μια ακόμα φορά από τους φορολογούμενους. Υπενθυμίζουμε για τους άπιστους Θωμάδες ότι ενώ υπάρχει μελέτη για το τμήμα του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος, η κυβέρνηση ανάθεσε στο “Μορέα” να συντάξει νέα για βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ανάδοχος υπάρχει για την επικαιροποίηση του μάστερ πλαν του λιμανιού της Καλαμάτας, με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Η προθεσμία υλοποίησης και παράδοσής του είναι 24 μήνες, από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή το 2018, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο.
Συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης υπέγραψε το πρακτικό, με το οποίο κατακυρώνεται ο διαγωνισμός για την επικαιροποίηση του μάστερ πλαν, προεκτιμώμενης αμοιβής 650.381 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, στη σύμπραξη 3 μελετητικών γραφείων, που ήταν και η μοναδική προσφορά που είχε κατατεθεί στο διαγωνισμό, ο οποίος έγινε στη Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του υπουργείου, στις 12 Ιουλίου.
Οπως ανακοινώθηκε από το δήμο, εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας, στο προσεχές χρονικό διάστημα, θα επισκεφθούν την Καλαμάτα, προκειμένου να έχουν συνεργασία με το δήμο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, καθώς και με τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να συλλέξουν στοιχεία και να ξεκινήσουν την εργασία τους.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, η μελέτη αφορά την επικαιροποίηση του εγκεκριμένου μάστερ πλαν του λιμανιού και την εκπόνηση προμελέτης και οριστικής μελέτης λιμενικών έργων και οριστικής μελέτης και μελέτης εφαρμογής Η/Μ εγκαταστάσεων, τη σύνταξη μελέτης ΣΑΥ – ΦΑΥ και τη σύνταξη τευχών δημοπράτησης. Η προθεσμία υλοποίησης και παράδοσης των μελετών είναι 24 μήνες, από την υπογραφή της σύμβασης.
Για τα 2 χρόνια του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης και παράδοσης, στέλεχος της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών μας είχε εξηγήσει ότι θα χρειαστεί χρόνος για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, αφού προβλέπονται γνωμοδοτήσεις από διάφορες υπηρεσίας και θεσμικά όργανα της Πολιτείας.
Γιάννης Σινάπης