Συγχαρητήρια πολλά σε όλα τα παιδιά που πέτυχαν τα όνειρά τους και εισήλθαν στην πρώτη τους επιλογή ή σε μια σχολή που τα ικανοποιεί, με βάση τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Πολλά συγχαρητήρια, όμως, και σε όλα εκείνα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που μπήκαν στον αγώνα των Πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς την ουσιαστική υποστήριξη από το εκπαιδευτικό σύστημα. Αγωνίστηκαν και προσπάθησαν, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους, προσπαθώντας να επιβιώσουν στον κυκεώνα του Γενικού Λυκείου που είναι φτιαγμένο για «καλούς και άριστους μαθητές» , δεν έχει προσαρμογές ούτε τροποποιήσεις για τα παιδιά που μαθαίνουν αλλιώς! Η διδακτέα ύλη δεν έχει πάντα τις απαιτούμενες προσαρμογές για να απευθύνεται σε όλα τα παιδιά, απευθύνεται σε ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού αποκλείοντας σε μεγάλο βαθμό ένα άλλο αριθμό «αόρατων» ίσως παιδιών – από πολλούς εκπαιδευτικούς – που ονειρεύονται, ελπίζουν και θέλουν να επιτύχουν. Αυτά τα παιδιά πάλεψαν μέσα σε αυτόν τον δύσκολο αγώνα και όποιο και αν ήταν τελικά το αποτέλεσμα, αυτά στο τέλος βγήκαν νικητές!
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠ-Υ, οριακή νοημοσύνη βρίσκονται μέσα στις σχολικές τάξεις του Γενικού Λυκείου, δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις, προσπαθώντας να προσεγγίσουν τη γνώση και να την κατακτήσουν. Με ποια βοήθεια όμως και με ποια μέσα; Η απάντηση περίεργη και δε συνάδει με τις παροχές του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό αρκετές φορές δεν βλέπει αυτά τα παιδιά, γιατί δεν θέλει να τα δει! Εξάλλου νιώθει ήσυχο και ικανοποιημένο, αφού εξασφαλίζει την «προνομιακή κατά πολλούς» δυνατότητα της προφορικής εξέτασης.
Ο /Η Ειδικός παιδαγωγός με την ψυχοπαιδαγωγική κατάρτιση που διαθέτει και την εξειδίκευση που έχει (φιλόλογος – μαθηματικός) μπορεί να μάθει σε αυτή τη μερίδα των παιδιών αυτής της ηλικίας στρατηγικές μάθησης και τεχνικές για να προσεγγίζουν τη διδακτέα ύλη. Εκπαιδεύει τους μαθητές στην παραγωγή προφορικού λόγου και στη διατύπωση προφορικής απάντησης για την διενέργεια προφορικών εξετάσεων. Τους μαθαίνει να πιστεύουν στις ικανότητές τους και να παλεύουν κάθε στιγμή. Φυσικά, η περίοδος των Πανελλαδικών εξετάσεων δεν είναι η καταλληλότερη ηλικία για να εκπαιδεύεσαι σε στρατηγικές και τεχνικές. Η πρώιμη εκπαίδευση από μικρή ηλικία προσφέρει πάντα τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Ξεκινώντας νωρίς προγράμματα ειδικής μάθησης μπορείς να επιτύχεις περισσότερα!
Ηλιοπούλου Μάρθα
Ειδική παιδαγωγός/Φιλόλογος
MA Special Education/B.T.E.C Edexcel
Υπεύθυνη στο Κέντρο Εξέλιξη