Το P.R.T., μία νέα μέθοδος παρέμβασης, για τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, στο Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου “Εξέλιξη”!
Η Εκπαίδευση Καίριων Δεξιοτήτων (Pivotal Response Treatment) είναι μία από τις ελάχιστες επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους. Η μέθοδος έχει τεκμηριωθεί με έρευνες δημοσιευμένες σε καταξιωμένα διεθνή επιστημονικά περιοδικά από σημαντικούς οργανισμούς και προγράμματα όπως τα National Professional Development Centeron Autism Spectrum Disorders και το National Standards Project.
Σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών και την Εθνική Ακαδημία Επιστημών των ΗΠΑ (National Research Council- National Academy of Sciences) αποτελεί ένα από τα λίγα περιεκτικά προγράμματα θεραπείας-αντιμετώπισης του Αυτισμού και των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών (ΔΑΔ). Πρόκειται για μία νατουραλιστική μέθοδο, βασισμένη στις Αρχές της Εφαρμοσμένης Συμπεριφορικής Ανάλυσης – ΑΒΑ, με λιγότερο αυστηρές επιταγές και δυνατότητα περισσότερης εκπαίδευσης στο σπίτι από τους ίδιους τους γονείς, οι οποίοι ,επίσης, μπορούν να εκπαιδευτούν στη μέθοδο αυτή. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά αλλά και συμπληρωματικά με άλλες μεθόδους σε τομείς των αυτιστικών παιδιών που χρειάζονται βελτίωση.
Μέλη της Διεπιστημονικής Ομάδας του Κέντρου “Εξέλιξη” πιστοποιήθηκαν στην εφαρμογή της μεθόδου Καίριων Δεξιοτήτων για παιδιά με αυτισμό από το Κέντρο Αυτισμού Κέγκελ , Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Σάντα Μπάρμπαρα, ΗΠΑ. Έτσι, μία ακόμη μέθοδος προστέθηκε στο ειδικό πρόγραμμα παρέμβασης για Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος που εφαρμόζεται από τη διεπιστημονική ομάδα του Κέντρου μας. Για τις διαταραχές αυτιστικού φάσματος ακολουθείται η διεπιστημονική προσέγγιση που οργανώνεται και κατευθύνεται από τον επόπτη Παιδοψυχίατρο της δομής μας. Πιο συγκεκριμένα στο πρόγραμμα παρέμβασης εφαρμόζονται οι πιο σύγχρονες μέθοδοι παρέμβασης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Applied Behavior Analysis (ABA)
PECS
TEACCH
MAKATON
Κοινωνικές Ιστορίες
Comic Strip Conversations
Παιχνίδι
Εκπαίδευση Καίριων Δεξιοτήτων (PRT)
Οι μέθοδοι παρέμβασης εφαρμόζονται συνδυαστικά με βάση τις ατομικές ανάγκες του καθενός μαθητή εστιάζοντας στους βασικούς τομείς που παρουσιάζουν έλλειψη παιδιά και έφηβοι με ΔΑΦ.
•Επικοινωνία
•Κοινωνικές Δεξιότητες
•Φαντασία /συμβολικό παιχνίδι
Στην ειδική παρέμβαση με ΔΑΦ συμμετέχουν ανάλογα με τη χρονολογική ηλικία καθενός μαθητή μία ομάδα θεραπευτών .
•Ψυχολόγος
•Λογοθεραπευτής ( προτείνεται μέχρι την ολοκλήρωση του Δημοτικού)
•Ειδικός Παιδαγωγός
•Εργοθεραπευτής ( προτείνεται μέχρι Δ΄ δημοτικού)
Η νέα μέθοδος που προστέθηκε στο δυναμικό των παρεμβάσεών μας ενίσχυσε ακόμη περισσότερα την αποτελεσματικότητα της παρέμβασής μας.
Οι μέθοδοι παρέμβασης είναι τα όπλα στη φαρέτρα των ειδικών επιστημόνων!!
Η Διεπιστημονική Ομάδα
του Κέντρου “Εξέλιξη”
www.kentro-exelixi.gr