Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων για την οργάνωση της διδασκαλίας και της μάθησης, που επιδιώκουν να προσαρμόσουν τη διδασκαλία στις ικανότητες, στην επίδοση, στα ενδιαφέροντα και στις ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών, ώστε να δημιουργήσουν για κάθε μαθητή τις καλύτερες δυνατές συνθήκες προσωπικής ανάπτυξης, αλλά ταυτόχρονα να διασφαλίσουν και ένα κοινά αποδεκτό επίπεδο βασικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Διαφοροποιημένη Μάθηση στην πράξη :
Παρέχονται πολλές επιλογές ανάλογες με το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή :
• Χρησιμοποιούνται πολλές διδακτικές ρυθμίσεις .
• Η ετοιμότητα, το ενδιαφέρον και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών διαμορφώνουν τη διδασκαλία .
• Η μάθηση εστιάζεται στη χρήση βασικών δεξιοτήτων για την αντίληψη και κατανόηση βασικών εννοιών και αρχών.
• Κανόνας είναι η ανάθεση εναλλακτικών μορφών εργασίας.
• Ο χρόνος χρησιμοποιείται ευέλικτα σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών.
Τα Καλοκαιρινά Προγράμματα Διαφοροποιημένης Μάθησης “Μαθαίνοντας Αλλιώς … το Καλοκαίρι” στο Κέντρο Εξέλιξη οργανώθηκαν με βάση τις αρχές της Διαφοροποιημένης Μάθησης και της Ομαδοσυνεργατικής Διδασκαλίας. Με βασικό άξονα τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και το παιχνίδι οργανώθηκαν τμήματα και προγράμματα που απευθύνονται σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης , καθώς και σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Θεατρικό Παιχνίδι, παιχνίδια ρόλων, εμπλοκή σε διάφορα είδη παιχνιδιού (ελεύθερο/δομημένο, πειραματικό, κ.α), παιχνίδια με σαπουνόφουσκες, δαχτυλομπογιές και μία σειρά από δομημένες και στοχευμένες δημιουργικές δραστηριότητες θα αξιοποιηθούν στα καλοκαιρινά μας προγράμματα. Το Καλοκαίρι θα γεμίσει χρώματα, ήχους, μουσική και κίνηση!!
Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν είναι τα εξής :
• “Η κυρία Γραμματικούλα” (για παιδιά από Β Δημοτικού)
Τετάρτη – Παρασκευή 12-1
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί.
–Δεξιότητες ορθογραφικής ικανότητας, γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με διαφοροποιημένο υλικό. Εικονογραφημένη μέθοδος και Μουσική Ορθογραφία .
• “Διαβάζω με Δυνατή Φωνή” (για παιδιά Α δημοτικού)
Δευτέρα- Τετάρτη 11-12 ,
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
-Ενίσχυση Αναγνωστικής Ικανότητας , βελτίωση αναγνωστικής ευχέρειας σε επίπεδο λέξεων , προτάσεων και κειμένου. Μέθοδος Μαυρομμάτη.
• “Μαθηματικά εν Δράσει” ( για παιδιά από Β Δημοτικού)
Δευτέρα 12-1, Πέμπτη 1-2 ,
Υπεύθυνοι : Παιδαγωγοί Διαφοροποιημένης Μάθησης , Ειδικοί Παιδαγωγοί.
-Κατάκτηση μαθηματικών εννοιών-πράξεων-επίλυση προβλημάτων. Παιχνίδια προπαίδειας. Εξειδικευμένο Υλικό με την μέθοδο Καραγιαννάκη.
• “Αρχαία Ελληνικά Αλλιώς” (για παιδιά από Στ Δημοτικού)
Τρίτη – Πέμπτη 11-12
Υπεύθυνοι : Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής (ΕΑΕ)
-Γνωριμία με τονισμό, πνεύματα και φθόγγους. Εισαγωγικό πρόγραμμα Αρχαίων Ελληνικών , εξειδικευμένο και για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες.
• “Στο δρόμο για την Πρώτη” (για παιδιά Νηπιαγωγείου)
Τρίτη- Πέμπτη 12-1
Υπεύθυνοι : Ειδικοί Παιδαγωγοί, Λογοθεραπευτές
-Με βάση τα αποτελέσματα των Τεστ Σχολικής Ετοιμότητας(Α’ ΤΕΣΤ), Φωνολογική Ενημερότητα, Πρώτη Γραφή και Ανάγνωση. Σχολική προετοιμασία με προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες. Πρόγραμμα Προετοιμάζομαι για το Σχολείο.
Τα σχολεία έκλεισαν και οι δρόμοι της δημιουργικής μάθησης είναι ανοιχτοί μπροστά σας!! Βουτιά στις όμορφες στιγμές!!
Ολιγομελή Τμήματα!
Κρατήστε τη θέση σας!!
Επικοινωνία/Πληροφορίες
Κέντρο Αγωγής Παιδιού & Εφήβου “Εξέλιξη”
Λεωνίδου 1, Σπάρτη
Τηλ. 2731081050 /6978733472
www.kentro-exelixi.gr