Είναι γνωστό ότι από το 2003 απαιτείται για τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ ο εκσυγχρονισμός και η πιστοποίησή τους από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ).
Ωστόσο το Υπουργείο Μεταφορών για μια ολόκληρη 10/ετία , αντί να προχωρήσει στην εφαρμογή της νομοθεσίας, φρόντιζε να παρέχει συνεχείς παρατάσεις στα δημόσια ΚΤΕΟ τα οποία συνέχιζαν να λειτουργούν χωρίς πιστοποίηση.
Εντελώς ξαφνικά σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4070/12 η τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών υποκύπτοντας στις πιέσεις των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, οδηγήθηκε στην απόφαση να μην χορηγήσει νέα παράταση, αλλά να μπει λουκέτο στα δημόσια ΚΤΕΟ που δεν λειτουργούσαν με τα όσα ορίζει ο νόμος.
Εδώ μπαίνει το ερώτημα. Τα δημόσια ΚΤΕΟ ήταν αυτόνομες επιχειρήσεις με δικό τους προϋπολογισμό, ώστε να μπορούν να εκσυγχρονιστούν ή ήταν δουλειά του κράτους που εισέπραττε τα έσοδα από τους διενεργούμενους τεχνικούς ελέγχους αλλά που δεν έκανε με σκοπό να τα ιδιωτικοποιήσει;
Μετά από πολλές αντιδράσεις το 2013 το Υπουργείο Υποδομών έδωσε επιτέλους τις απαιτούμενες οδηγίες για την επαναλειτουργία των Δημοσίων ΚΤΕΟ εφ΄όσον έχουν πρώτα πιστοποιηθεί κατά το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001.
Στη συνέχεια όλες οι Περιφέρειες της χώρας έσπευσαν για την πιστοποίηση των ΚΤΕΟ και συνεπώς την επαναλειτουργία τους. Ήδη σήμερα έχουν πιστοποιηθεί 30 Δημόσια ΚΤΕΟ και λειτουργούν 28. Αντίθετα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου από τα 5 Δημόσια ΚΤΕΟ επαναλειτούργησε μόνο της Μεσσηνίας μετά από συντονισμένες προσπάθειες της Αντιπεριφέρειας και των εργαζομένων.
Μάλιστα στη συνεδρίαση του Π/Σ της 18-1-2017 η Περιφερειακή Αρχή εισηγήθηκε και ψηφίστηκε από την πλειοψηφία η «αξιοποίηση » των εγκαταστάσεων του ΚΤΕΟ Κορίνθου ,μέσω μιας μίσθωσης με Δημόσιο Διαγωνισμό.
Τονίσθηκε μάλιστα ότι την ίδια τύχη θα έχουν και τα υπόλοιπα ΚΤΕΟ της Περιφέρειας, με τοποθετήσεις των ίδιων των Αντιπεριφερειαρχών των Περιφερειακών Ενοτήτων, επικαλούμενοι έωλα επιχειρήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ΚΤΕΟ Κορίνθου ξοδεύτηκαν προ 3/τίας 300.000€ για να αποκατασταθούν οι βλάβες στις κτιριακές εγκαταστάσεις.
Σαφέστατα κανείς δεν αμφισβητεί ότι απαιτείται εκσυγχρονισμός και υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες από τα Δημόσια ΚΤΕΟ. Οι ισχυρισμοί όμως ότι υπήρχαν αρρυθμίες στο παρελθόν κα πρέπει να κλείσουν, μας θυμίζει τακτικές του «πονάει δόντι κόψει κεφάλι».
Θεωρούμε ότι η συνύπαρξη Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ συμβάλλει στον υγιή ανταγωνισμό και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη .
Καλούμε την Περιφέρεια να αναθεωρήσει την στάση της και να δρομολογήσει την επαναλειτουργία όλων των ΚΤΕΟ
Παναγιώτης Αλευράς