Σχετικά: Καταγγελία με αριθμό πρωτοκόλλου CHAP(2017)02151 – Ελλάδα της ΓΔ Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της ΕΕ και η αναφορά με αριθμό 0692/2017 που έχει καταχωρηθεί στη Γενική Γραμματεία του ΕΚ
Για μια ακόμη φορά, γινόμαστε θύματα περίεργων καταστάσεων και άδικης μεταχείρισης εκ μέρους του συστήματος ελέγχου του ΟΠΕΚΕΠΕ και κατ’ επέκταση όσων το χειρίζονται. Το μόνο βέβαιο πάντως είναι ότι το εν λόγω σύστημα δεν το χειρίζονται οι δικαιούχοι των ενισχύσεων. Τα όσα συμβαίνουν και προκύπτουν από τις καταστάσεις πληρωμών παραμένουν ανεξήγητα. Κάποιοι προσπαθούν να μας ωθήσουν να απευθυνθούμε στην OLAF (Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης).
Παρατηρείται ότι γίνεται μια προσπάθεια να θολώσουνε τα νερά αλλάζοντας κωδικούς σφαλμάτων, χρησιμοποιώντας τους κατά το δοκούν για λόγους που οι ίδιοι μόνο γνωρίζουν. Εμείς, το μόνο σίγουρο που λέμε πλέον με σιγουριά, είναι ότι όσοι χειρίζονται το σύστημα «εφιάλτης» του ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι όλοι συνένοχοι. Συγκεκριμένα, τους καταλογίζουμε ευθύνες για τα εξής:
1. Στις 16 Ιουνίου 2016, αμέσως μετά την υποβολή της δήλωσης ΟΣΔΕ 2016, με επιστολή μας προς τον κ. Πρωθυπουργό, τον Υπουργό και τον Πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, είχαμε καταγγείλει ότι οι πύλες εισόδου Β’ δεν έδιναν αντίγραφα της ΕΑΕ αλλά ούτε και χάρτες, ζητώντας μας να υπογράψουμε τα δεδομένα, χωρίς δικαίωμα αλλαγής. Μάλιστα, είχαν φθάσει σε σημείο να προτρέπουν τους δικαιούχους να αλλάξουν το Ε9 με τα δεδομένα γεωχωρικά του ΟΠΕΚΕΠΕ. Τι άλλαξε από τότε; Τίποτα!!
2. Στις 14 Μαΐου 2015, είχαμε υποβάλλει ερώτημα προς τους αρμόδιους για το τι μέλει γενέσθαι για τα έτη ενίσχυσης 2014, 2015 και 2016, πώς θα υλοποιηθεί το άρθρο 3 της σύμβασης μας με το Υπουργείο; (προβλεπόταν αναπροσαρμογή των δεσμεύσεων σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη νέα γραμμή βάσης του Νέου Προγράμματος 2014-2020). Τίποτα από όσα προβλέπονταν από την νομοθεσία δεν έγινε ποτέ και ουδέποτε ενημερωθήκαμε για κάτι. Όλα γινόντουσαν και γίνονται, ακόμα και σήμερα, κάτω από ένα καθεστώς αδιαφάνειας και προσπαθειών να κρύψουν τα τεράστια προβλήματα κάτω από το χαλί, νομίζοντας ότι κερδίζοντας χρόνο, θα γλυτώσουν από τις ευθύνες τους.
3. Πρόσφατα στις αρχές του μήνα, η διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ, έβαλε κάποια κυρία από το Τμήμα «Εξυπηρέτησης Πολιτών» να προσπαθήσει μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Λακωνίας, να ανιχνεύσει σε θολά νερά που σκοπεύουμε να το πάμε και τι ακριβώς γνωρίζουμε. Αυτό έγινε συνεχόμενα για δύο ημέρες και για δύο ώρες την ημέρα, και σταμάτησε όταν η διαπίστωση ήταν ότι «ο Πρόεδρος ήταν αρκετά καταρτισμένος και γνώστης της νομοθεσίας». Το όνομα της κυρίας είναι στα χέρια μας, και οφείλουν οι αρμόδιοι εντολείς της να μας δώσουν εξηγήσεις άμεσα. Η ανάληψη ευθυνών, καθώς και οι απαντήσεις στα κατά καιρούς εύλογα ερωτήματά μας, παραμένει το μεγάλο ζητούμενο. Εμείς για μία κόμη φορά, ρωτάμε όλους τους αρμοδίους:
Α) Οι κωδικοί που εμφανίζονται στις καταστάσεις δικαιούχων και απορριπτόμενων και ειδικά οι 22012, 23061, 23121, 23175, 23120, 25028, 25068, 54302, 23180, 22001, 22002, 23186, 23065, 23109, 59100, 23119, 25063 πώς είναι δυνατόν να εναλλάσσονται μεταξύ δικαιούχων και απορριπτόμενων, χωρίς καμία επεξήγηση; Θα μας πει κάποιος τι συμβαίνει;
Β) Γιατί εφόσον προέκυψε τροποποίηση της αρχικής ΚΥΑ (5 φορές μετά την υπογραφή της σύμβασης), δεν έγινε τροποποίηση των αρχικών συμβάσεων ως προβλεπόταν; Γιατί δεν ενημερώθηκαν οι δικαιούχοι για τα νέα δεδομένα και τη νέα γραμμή βάσης; Γιατί και εδώ η ενημέρωση ήταν επιλεκτική και κατά το δοκούν;
Γ) Γιατί εφόσον οι φορείς υλοποίησης δίνουν στο σύστημα, τα απαραίτητα και νόμιμα στοιχεία (δικός τους χώρος ευθύνης), το σύστημα στη συνέχεια, κατά την υλοποίηση των κεντρικών μηχανογραφικών διασταυρωτικών ελέγχων, προκειμένου να βγάλει καταστάσεις πληρωμών, βγάζει διαφορετικά αποτελέσματα από αυτά που πρέπει; Ποιος παρεμβαίνει και αλλοιώνει τα δεδομένα; Ή θα μου πείτε ότι το σύστημα έβγαλε σφάλμα; Και εφόσον οι φορείς υλοποίησης αντιλαμβάνονται το σφάλμα, γιατί το αποδέχονται; Γιατί αρκούνται μόνο να το καταγγείλουν αργότερα, εάν το κάνουν, κάνοντας με αυτό τον τρόπο τη συνενοχή τους πλέον κραυγαλέα; Γιατί οι επιτόπιοι έλεγχοι περιορίζονται στο 5%, αν φυσικά γίνονται; Γιατί δεν διενεργούνται ή δε συμπληρώνονται από παραδοσιακά μέσα, όπως προβλέπεται από την κοινοτική νομοθεσία; Δυστυχώς, από όλα αυτά, οι μόνοι που δεν κερδίζουν, είναι αυτοί που αδικούνται. Τα στοιχεία που έχουμε ως σήμερα, είναι αρκετά. Θέλουμε πραγματικές λύσεις και όχι τεχνικές, οι οποίες δίνονται κατά το δοκούν.
Δ) στο ΟΣΔΕ του 2016, στο προεκτυπωμένο έντυπο, στο σημείο «Παράλληλες Δράσεις για τα αγροτεμάχια», υπήρχε συμπληρωμένος ο κωδικός 11.1.1. Βιολογική Γεωργία αντί του κωδικού 2.1.4 Βιολογική Γεωργία στον οποίο είμαστε ενταγμένοι. Ζητήσαμε εγγράφως να διορθωθεί, δεν έγινε αποδεκτό και παρέμεινε ως έχει. Και εδώ τεχνική λύση?????? ΕΙΔΩΜΕΝ!!!!
Κλείνοντας, για μία ακόμη φορά περιμένουμε έγγραφες απαντήσεις, αλλά προπάντων λύσεις. Δεν πάει άλλο η αδικία και ο εμπαιγμός (αρκετοί συνάδελφοι, με τα καμώματα σας, θα παραμείνουν απλήρωτοι τις γιορτές των Χριστουγέννων και το Νέο Έτος).
Για την Ένωση Βιοκαλλιεργητών Π.Ε. Λακωνίας
Ο Πρόεδρος, Καραμπάσης Δημήτρης