Περιοδεία κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου Μορέα, με τελική κατάληξη την Καλαμάτα, πραγματοποίησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Σε δηλώσεις του τόνισε πως παρότι η σύμβαση του Μορέα είναι η τελευταία που αναθεωρήθηκε, με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, το Δεκέμβριο του 2015, ο οδικός άξονας αυτός θα είναι ο πρώτος από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους παραχώρησης που θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία μέσα στο 2016.
«Είναι η πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια που το ελληνικό Δημόσιο είναι απολύτως συνεπές στη χρηματοδοτική ροή προς τα έργα των αυτοκινητοδρόμων και δεν υπάρχει ούτε ένα cent οφειλής. Σε συνδυασμό με την πλήρη απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ που πέτυχε το Υπουργείο μας και τη συνεπή ανταπόκριση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας στα συμφωνηθέντα χρονοδιαγράμματα, είμαστε σε θέση να δώσουμε ένα μήνυμα αισιοδοξίας στους πολίτες: Παρά τις δυσκολίες της κοινωνικής και οικονομικής συγκυρίας, υπάρχουν πράγματα που γίνονται στην πατρίδα μας, πράγματα που αλλάζουν το τοπίο, που ωφελούν τις τοπικές και περιφερειακές κοινωνίες και προσθέτουν αναπτυξιακά ωφελήματα για τη χώρα μας».
Σε σύσκεψη στο Δημαρχείο Καλαμάτας, παρουσία των τοπικών Βουλευτών Π. Κοζομπόλη και Π. Κωνσταντινέα, του Δημάρχου Καλαμάτας, Π. Νίκα, Δημοτικών Συμβούλων και υπηρεσιακών παραγόντων, ο Γιώργος Δέδες συνόψισε τους βασικούς σταθμούς του χρονοδιαγράμματος των έργων.
-Το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη πλήρως αποπερατωμένο, θα παραδοθεί από τον Μορέα πριν το Πάσχα, στο τέλος του ερχόμενου Απριλίου.
-Ο κόμβος και ο δρόμος προς τη Μεγαλόπολη, θα ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2016.
-Το Σεπτέμβριο του 2016 θα είναι έτοιμη και η Περιμετρική Οδός της Καλαμάτας, μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες που έχουν προβλεφθεί για τη λειτουργία του κόμβου Καρέλια, αλλά και με την επέκταση του κόμβου των Λαιίκων με το δρόμο που οδηγεί και τον συνδέει με τον περιφερειακό της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Ο κ. Δέδες, ανακοίνωσε επίσης ότι θα παραδοθούν στο τέλος του τρέχοντος έτους από την κατασκευάστρια κοινοπραξία, χωρίς οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, δύο κρίσιμες μελέτες για τη Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή: μία για τον άξονα «Καλαμάτα-Μεσσήνη-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη» και μία για το «Καλό Νερό-Τσακώνα». Όπως ανέφερε, ο πρώτος είναι ένας κρίσιμος δρόμος, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το Δήμο Καλαμάτας, για τη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο γενικότερα και ο δεύτερος ολοκληρώνει το Διευρωπαϊκό οδικό Δίκτυο της Πελοποννήσου.
Είχε προηγηθεί επίσκεψη του Γ. Δέδε στο Δημαρχείο Μεγαλόπολης, όπου ανακοίνωσε στον Δήμαρχο και τα στελέχη της Δημοτικής αρχής, ότι τις επόμενες ημέρες ξεκινούν οι εργασίες για την πλήρη κατασκευή και αποπεράτωση του κόμβου της Μεγαλόπολης, που θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα με την πόλη.
Νωρίτερα, σε επιθεώρηση του εργοταξίου στην περιοχή της Πελάνας, ο Γ. Δέδες τόνισε μεταξύ άλλων ότι όπως και στην Ολυμπία Οδό, έτσι και στο Μορέα προωθείται αναλογικό σύστημα διοδίων, ενώ θα υπάρχουν σημαντικές εκπτώσεις για τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
«Η Πελοπόννησος είναι μια περιοχή με τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα και η ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού δικτύου αυτοκινητοδρόμων (Ολυμπία οδός, Μορέας, σε συνδυασμό με το Πάτρα-Πύργος που ήδη δημοπρατείται) θα συμβάλει ώστε να γίνει η πρώτη Περιφέρεια που θα αποκτήσει το βηματισμό για την έξοδο από την κρίση και την παραγωγική της ανασυγκρότηση», κατέληξε στις δηλώσεις του ο Γιώργος Δέδες.