Τα συστήματα εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων έχουν τοποθετηθεί, έχει εξισωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, αλλά το λαθρεμπόριο των καυσίμων συνεχίζεται και τούτο διότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση της κυβέρνησης να το αντιμετωπίσει.
Με αφορμή τις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει από την εγκατάσταση του συστήματος στην Αρκαδία, πιθανόν να υπάρξει πρόβλημα στις νέες αδειοδοτήσεις τις οποίες πρέπει να λάβουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων, προκειμένου να λειτουργούν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η οποία πρωτίστως αποσκοπεί στην προστασία και στην ασφάλεια των πολιτών.
Ο νόμος για το σύστημα ξεκίνησε το 2009 και με συνεχείς παρατάσεις από το υπουργείο Υποδομών φτάσαμε στο 2014, όπου και όλοι θα έπρεπε να είχαν εφοδιαστεί με τις απαραίτητες άδεις λειτουργίες.
Το σύστημα εισροών – εκροών είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου απαρτίζεται από:
α) μηχανισμό (υποσύστημα) μέτρησης στάθμης και θερμοκρασίας δεξαμενής
β) υποσύστημα παρακολούθησης εκροών από τις αντλίες καυσίμων, αντλίες καυσίμων,
γ) κεντρική μονάδα (κονσόλα) ελέγχου και επεξεργασίας δεδομένων, και
δ) υποσύστημα κεντρικής ενημέρωσης δημόσιων αρχών.
Ο προϊστάμενος της Δ/νσης Μεταφορών και Επικοινωνιών ΠΕ Αρκαδίας Μισθός Παναγιώτης σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε στο ArcadiaPortal μίλησε για τα πρατήρια υγρών καυσίμων στην περιοχή της Αρκαδίας και για το κατά πόσον αυτά έχουν συμμορφωθεί με το συγκεκριμένο σύστημα ελέγχου. Όπως ανέφερε, δυστυχώς πολλοί είναι οι πρατηριούχοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει τα απαραίτητα και σωστά δικαιολογητικά στην υπηρεσία. Υπάρχουν όμως και ελάχιστα πρατήρια τα οποία δεν έχουν της προϋποθέσεις για να λάβουν την άδεια λειτουργίας και πρέπει να κλείσουν.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές από τις επιχειρήσεις να βάλουν λουκέτο, καθώς θα γίνει αναστολή της άδεις λειτουργίας. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό καθώς αν εφαρμοσθεί ο νόμος και αφαιρεθούν οι άδειες, θα πρέπει να αφαιρεθούν μαζικά άδειες και θα υπάρξουν προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς σε πετρέλαιο.
Έτσι η Υπηρεσία σε συνεννόηση με την πολιτική ηγεσία και τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου αποφάσισαν να δοθεί μία παράταση και να υπάρξει κάποια ανοχή έτσι ώστε τα πρατήρια να κινήσουν όλες εκείνες διαδικασίες και να καταστούν καθ’ όλα νόμιμα.
«Κάποιοι έχουν συμμορφωθεί, αλλά ένας μεγάλος αριθμός ακόμα δεν έχει προσκομίσει τα δικαιολογητικά»
Τα στοιχεία είναι αμείλικτα: φτάνει να αναφέρουμε ότι από τα 71 πρατήρια καυσίμων στην Αρκαδία άδεια έχουν μόλις τα 34 και 8 από αυτά είναι σε διαδικασία αδειοδότησης, ενώ 29 από αυτά δεν έχουν καθόλου εκκινήσει τις διαδικασίες για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών.
Η Δ/νσης μεταφορών και επικοινωνιών ΠΕ Αρκαδίας θέλοντας να κρατήσει μια ισορροπία, αποφάσισε να προχωρήσει σε μία ακόμα «σιωπηρή» παράταση 4 μηνών προκειμένου τα πρατήρια υγρών καυσίμων να συμμορφωθούν και να υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Mεταξύ άλλων, ο κ. Μισθός ανέφερε ότι στη διαδικασία χορήγησης της αδείας περιλαμβάνεται η κυκλοφοριακή σύνδεση του πρατηρίου με την οδό. Διευκρινίζεται ότι ως κυκλοφοριακή σύνδεση νοούνται για τα εντός σχεδίου ή εντός οικισμών πρατήρια οι αποτμήσεις του πεζοδρομίου (πεζοδρομίων) μέσω των οποίων εισέρχονται τα οχήματα στο πρατήριο και αντιστοίχως εξέρχονται. Στο σχέδιο αυτό δεν απεικονίζονται σωληνώσεις και καλωδιώσεις, αλλά οι δομικές κατασκευές και εγκαταστάσεις. Σε αυτή τη διαδικασία μερικοί Δήμοι όπως αυτός της Τρίπολης και της Βόρειας Κυνουρίας θέτουν γραφειοκρατικά ζητήματα.
Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο κ. Μισθός αφού ευχαρίστησε τους εργαζομένους στην υπηρεσία, τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη στο προσωπικό, καθώς η υπηρεσία είναι ιδιαίτερα νευραλγική και δυστυχώς έχει έλλειψη η οποία ξεπερνά το 70%.
Έφη Καστραντά