Το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι ένα βαρίδι στα πόδια της Σπάρτης στη δύσκολη πορεία της προς την ανάπτυξη και υποβαθμίζει δραματικά το περιβάλλον αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων . Πρόκειται για γρίφο που απευθύνεται σε δυνατούς λύτες ή σε λύτες που βλέπουν το πρόβλημα συνολικά κι όχι αποσπασματικά .
Ανεξάρτητα από την πορεία που θα πάρει η κατ’ αρχήν απόφαση της δημοτικής αρχής Σπάρτης για την πεζοδρόμηση του κέντρου , οφείλει ο δήμος να ενεργοποιηθεί άμεσα προς την κατεύθυνση δημιουργίας δημοτικών χώρων στάθμευσης με σκοπό την αποσυμφόρηση των κεντρικών δρόμων της πόλης από τα αυτοκίνητα .
Το φετινό καλοκαίρι , η Ναύπακτος , μια πόλη στα μέτρα της Σπάρτης πληθυσμιακά , προκειμένου να αντιμετωπίσει δραστικά το διαρκώς ογκούμενο κυκλοφοριακό της πρόβλημα προχώρησε σε σχεδιασμένη δημιουργία 10 χώρων ελεύθερης στάθμευσης (8 μόνιμων και 2 εποχικών) που αριθμούν 480-500 θέσεις εκτός κέντρου πόλης , έργο που θα συνοδευθεί και από άλλες σχεδιασμένες παράλληλες σύνθετες δράσεις , οι οποίες συνολικά θα μεριμνούν για τους πεζούς , τους ποδηλάτες , τα ΑμεΑ , τους νέους , αλλά και τους αυτοκινητιστές.
Ήδη το έργο αυτό έδωσε άμεση οικονομική και κυκλοφοριακή ανάσα στην πόλη της Ναυπάκτου και αποτελεί πρότυπο οδηγό και γι’ άλλες πόλεις !
Επειδή , λοιπόν , ένας δήμος πρέπει να βλέπει μπροστά και να τολμά , λέμε :
– ΣΠΑΡΤΗ , κάν’ το όπως η Ναύπακτος !!!
Βαγγέλης Μητράκος