Η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί στο Λαύριο και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, είναι τα τρία μεγάλα έργα τα οποία προτείνονται από την ΕΡΓΟΣΕ για να ενταχθούν στη λίστα και να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιούνκερ».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θάνο Βούρδα, μιλώντας στις εργασίες του συνεδρίου “Χρηματοδότηση έργων και επενδύσεων: Η επόμενη ημέρα”, τα έργα αυτά είναι έργα συνδυασμένων μεταφορών με κύριο κορμό τον σιδηρόδρομο και είναι μετά από κοινή απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, το πρώτο έργο αφορά την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα στη Δυτική Πελοπόννησο, μήκους 285 χιλιομέτρων, με εκτιμώμενο κόστος 600 εκατ. ευρώ και συνολικά (λιμάνια) τα 800 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, σκοπός του έργου είναι να βοηθήσει στην ανάπτυξη, αφού το τρένο θα συνδέσει τα λιμάνια της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Κατακόλου και της Καλαμάτας. Μάλιστα, με κέντρο την Αρχαία Ολυμπία μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων, με βάση τον τουρισμό. Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας – Πύργου και Κυπαρισσίας – Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα, αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα.