Tέσσερις στους 10 ταξιδιώτες (41%) επιθυμούν να κάνουν διακοπές το 2018 σε ανερχόμενους προορισμούς για το ποτό και το φαγητό τους, έναντι 29% το 2017.
Το τοπικό φαγητό θα είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για ταξίδια το 2018, με τα 2 τρίτα (64%) των ταξιδιωτών να επιθυμούν να δοκιμάσουν περισσότερο τοπικές γεύσεις.Το φαγητό θα αποτελέσει ακόμα και καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή ταξιδιού με έναν στους 5 (22%) να σκοπεύει να ταξιδέψει σε κάποιον προορισμό απλώς και μόνο για το φαγητό του και το ένα τέταρτο (25%) να αποφεύγει συνειδητά προορισμούς που δεν φημίζονται για τη γαστρονομία τους.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα νέας έρευνας που διενήργησε τον Αύγουστο του 2017 η μεγάλη διεθνής πλατφόρμα ταξιδιωτικών κρατήσεων, Booking.com, σε δείγμα 19.000 ταξιδιωτών από 26 χώρες από όλο τον κόσμο, η οποία λαμβάνει υπόψη επίσης απόψεις των ειδικών της σε σχέση με τις γαστρονομικές τάσεις στα ταξίδια το 2018.
Η τεχνολογία θα συνεχίσει να αποτελεί τμήμα του γαστρονομικού τουρισμού. Τρεις στους 10 (29%) θα επιλέξουν προορισμό βάσει των κριτικών που συγκεντρώνουν τα τοπικά εστιατόρια ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (31%) προγραμματίζει να τραβήξει περισσότερες φωτογραφίες φαγητού στα ταξίδια το 2018, ώστε να τις δημοσιεύσει στα social media και να τις κοινοποιήσει σε φίλους.Το 51% των ταξιδιωτών θα είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν τοπικές αγορές πρόχειρου φαγητού, με κορυφαίο προορισμό για street food τη Μπανγκόγκ, την Ταϊπέι, το Χανόι, την Κωνσταντινούπολη και το George Town στη Μαλαισία.
Ένας στους 5 ταξιδιώτες (23%) θα αναζητήσει περισσότερο εστιατόρια με αστέρι Μισελέν το 2018, με κορυφαίους προορισμούς τη Ρώμη, το Ντουμπάι, το Παρίσι, το Σάο Πάολο και το Λονδίνο.Το 49% των ταξιδιωτών είπαν ότι θα αναζητήσουν περισσότερο την περιπέτεια όσον αφορά το είδος κουζίνας που θα προτιμήσουν στα ταξίδια τους το 2018 και το 54% ότι επιθυμεί να αποκτήσει μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες στις διακοπές.
Πρώτο Θέμα