Το πρώτο τετράμηνο λειτουργίας έκλεισε ο νέος αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη. Ο μήκους 46χλμ νέος άξονας με τη λειτουργία του έφερε μία νέα μέρα στις οδικές μεταφορές στην Νότιο-Ανατολική Πελοπόννησο.
Μετρώντας τα ..κουκιά στην παραχώρηση του Μορέα δεν είναι ούτε ικανοποιημένοι, ούτε δυσαρεστημένοι. Ο Ιούνιος έκλεισε με 54.399 οχήματα, ο Ιούλιος με 75.035 οχήματα και ο Αύγουστος “έσπασε” το φράγμα των 100.000 οχημάτων με 100.399 οχήματα.
Τα νούμερα αυτά έδειξαν και μία τάση ο κόσμος να “δοκιμάζει” τον αυτοκινητόδρομο να κοιτάζει τα υπέρ και τα κατά. Περισσότερα τα χιλιόμετρα (+23χλμ) σε σχέση με τον υπάρχοντα δρόμο, όμως με ασύγκριτα μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτητα και άνεση.
Η διαφορά του νέου δρόμου σε σχέση με τον παλιό θα γίνει πιο έντονη το χειμώνα. Όταν τα καιρινά φαινόμενα θα δυσκολεύουν τις μετακινήσεις, ο αυτοκινητόδρομος Λεύκτρο-Σπάρτη θα είναι πολύ πιο ασφαλής ως επιλογή. Άλλωστε είναι τελείως διαφορετικό να οδηγείς σε 1+1 στενή λωρίδα χωρίς διαχωριστικό από τις 2+2 λωρίδες με στηθαίο ασφαλείας, σήμανση και οδική ασφάλεια.
Τα διόδια της Πετρίνας με χρέωση για ένα κοινό ι.χ 2,85 ευρώ είναι για πολλούς το μόνο αρνητικό για την επιλογή του αυτοκινητόδρομου σε σχέση με τον παλιό δρόμο. Εδώ όμως θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα 2,85 περιλαμβάνουν την συνεχή συντήρηση του οδοστρώματος προκειμένου να παραμένει σε υψηλό επίπεδο αλλά και υπηρεσίες όπως ΣΕΑ, w.c σε ειδικά σημεία, αυτοκίνητα άμεσης βοήθειας κ.α.
Νίκος Καραγιάννης